اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دیر خبر داد

تایید اقدامات دیر در مبارزه با بیماری‌های انگلی توسط وزارت بهداشت

خبرگزاری فارس: فرماندار دیر گفت: اقدامات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در پیشگیری از بیماری‌های انگلی و روده‌ای به‌عنوان یک برنامه موفق مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفت.

تایید اقدامات دیر در مبارزه با بیماری‌های انگلی توسط وزارت بهداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر علی بحرانی صبح امروز در نشست شورای سلامت شهرستان دیر با بیان اینکه اقدامات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در پیشگیری از بیماری‌های انگلی و روده‌ای مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته است اظهار داشت: وزارت بهداشت نیز این برنامه‎ها را به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای اجرا به‌ عنوان یک برنامه موفق پیشگیرانه ارسال کرد.

فرماندار دیر از اقدامات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در زمینه اجرای برنامه‎های پیشگیرانه به ویژه بیماری‎های انگلی تقدیر کرد.

وی افزود: اقدامات سال گذشته شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در پیشگیری از بیماری‌های انگلی و روده‌ای قابل تقدیر و تحسین است و امیدواریم این برنامه‎ها در سال جاری نیز با طراحی محکم‎تر و کارشناسی‎تر شده‎ای ادامه یابد و این شهرستان در این زمینه به الگویی برای کشور تبدیل شود.

بحرانی با تاکید بر توسعه برنامه‎های آموزشی بهداشتی و درمانی در شهرستان تصریح کرد: باید زمینه استقبال خانواده‌ها از مطالب و برنامه‎های آموزش سلامت را در سطح شهرستان فراهم کنیم.

وی یادآور شد: اگر خانواده‌ها آموزش‌های سلامت را فرا گیرند و با اصول اولیه آن آشنا شوند بهتر می‎توانند در بحث پیشگیری و درمان همکاری و مشارکت داشته باشند.

رئیس شورای سلامت شهرستان دیر همچنین بر مشارکت همه ادارات و نهادها در زمینه سلامت و تامین بهداشت تاکید کرد.

فرماندار دیر گفت: تامین سلامت جامعه فقط بر عهده شبکه‎های بهداشت و درمان نیست و تمامی ادارات و نهادها باید با همکاری یکدیگر در بحث سلامت وارد شوند.

بحرانی ادامه داد: اگر سلامت جسمی حاکم شود و خانواده کمتر دغدغه درمان بیماری داشته باشد بر سلامت روحی افراد نیز تاثیر مثبت خواهد داشت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به عملکرد این شبکه در نوروز و هفته سلامت امسال گفت: با تلاش پرسنل شبکه بهداشت و درمان اقدامات بسیار خوبی در بحث ارائه خدمات توسط این شبکه انجام شد.

حسن فخرایی اظهار داشت: به طور متوسط در ایام تعطیلات نوروز روزانه 183 نفر برای دریافت خدمات درمانی به پزشک مراجعه کرده‎‎اند.

وی تصریح کرد: همچنین 29 نفر به رادیولوژی، 5 نفر به دندانپزشک،7 نفر به خدمات مامایی و 86 نفر به واحد تزریقات و پانسمان مراجعه داشته‎اند.

دبیر شورای سلامت شهرستان دیر افزود: در همین ایام تمامی مراکز بهداشتی درمانی فعال و واحدهای آزمایشگاه ، اورژانس 115، خدمات مامایی، پیشگیری، بهداشت محیط، بهداشت خانواده، دندانپزشکی، تسهیلات زایمانی و داروخانه‌ها به مراجعه‎کنندگان خدمات بهداشتی درمانی ارائه کردند.

فخرایی در خصوص برنامه‏های اجرا شده در هفته سلامت نیز گفت: برنامه جامعی در راستای شعار امسال هفته سلامت اجرا و طرح‎ریزی شده است که بر ارایه خدمات بهداشتی درمانی به سالمندان استوار است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول