اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختتامیه جشنواره اندیشه‌های جاوید

شیرازی: هنر باید تأثیر‌گذار و معرف باطن هنرمند باشد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آفرینش‌های هنری و ادبی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اگر هنر تأثیر‌گذار و معرف باطن هنرمند نباشد، هیچ فایده‌ای ندارد.

شیرازی: هنر باید تأثیر‌گذار و معرف باطن هنرمند باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی شیرازی عصر امروز در آیین اختتامیه جشنواره اندیشه‌های جاوید در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های هنر دارای قالب بودن و پویایی آن است.

وی تصریح کرد: هنر شیوه‌ای برای ابراز بیان عواطف و احساسات درونی هنرمند است که با هدف تأثیر‌گذاری بر مخاطب انجام می‌شود.

شیرازی افزود: اگر هنر تأثیر‌گذار و معرف باطن هنرمند نباشد، هیچ فایده‌ای ندارد.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین اصل که هنر را از قالب‌های دیگر جدا می‌کند صداقت است و صداقت موجب می‌شود، هنرمند در بیان احساسات درونی‌اش چه خوب و چه بد نتواند دروغ به کار ببرد.

شیرازی ابراز داشت: طبق فرموده مقام معظم رهبری "هنر برای هنر، حرفی بی‌معنا است " و همین نکته ظریف رهبری حلقه گمشده جامعه جهانی در بحث هنر است.

وی تصریح کرد: آن قالب اصلی که به هنر روح، جهت و معنا می‌دهد، محتوای آن است، هنر تپش لطافت و ظرافت احساسات است.

شیرازی گفت: هنر اصیل سر ریز پاکی و زیبایی از زلال روح هنرمند است و اگر روح هنرمند پاک و زلال نباشد روح و پویایی از آن هنر سرریز نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: هنر راه است و نه هدف و بهترین ابزار بیان فطرت‌های پاک انسانی است و رسالت هنر متعهد بر عهده همه ما است.

شیرازی عنوان کرد: انقلابی به عظمت انقلاب اسلامی و با رهبری شخصی بصیر و الهی مانند امام خمینی (ره) بدون آمیخته شدن با هنر امکان پیروزی و حتی پیشرفت و ماندگاری نداشت.

وی افزود: آنچه را که امام راحل (ره) انجام داد در زمان هیچ کدام از ائمه‌اطهار (ع) و حتی شخص پیامبر اکرم (ص) امکان تحقق پیدا نکرده بود و امام خمینی (ره) با داشتن و به کار بردن هنر در سخنان خود جوانان را به صورت گسترده مجذوب اسلام و انقلاب کرد.

شیرازی اذعان داشت: مدیریت بر بانوان از مشکل‌ترین کارها است، اما امام (ره) با رهبری هنرمندانه خود کاری انجام داد تا تمام زنان ایران اسلامی از صمیم قلب او را دوست داشتند.

وی تصریح کرد: از دیدگاه امام خمینی (ره) زن مظهر تحقق آمال الهی بشر است.

شیرازی خاطر نشان کرد: بزرگترین پیروزی امام خمینی (ره) تربیت جوانان بسیجی بود که آنها را هنرمندانه جذب و راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کرد.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول