اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی برترین‌ها

نخستین جشنواره هنری ادبی ققنوس میناب پایان یافت

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره هنری ادبی ققنوس در میناب با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

نخستین جشنواره هنری ادبی ققنوس میناب پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، ظهر امروز در اختتامیه جشنواره ققنوس از وصیتنامه شهید هنرمند کریمداد ماهیگیر رونمایی و در فرهنگسرای شهید بهشتی نصب شد و براساس رای هیئت داوران در بخش دو پرسوناژ، جایزه طراحی صحنه به علیرضا منصوری طراح صحنه نمایش سه نقطه اهدا شد.

در بخش بازیگری نیز محمد منصوری در اثر نمایشی سه نقطه، تقدیر و عمار رحیمی، ابوالقاسم احدیان و خالد رحیمی به طور مشترک رتبه دوم و امید رنجبر رتبه سوم را کسب کردند.

هم‌چنین در این بخش مهدی سبحانی و خالد رحیمی به ترتیب حائز رتبه دوم و سوم شدند.

در بخش موسیقی نیز رتبه برتر به سعید محمدی رسید.

در بخش شعر، ابراهیم کریم‌آبادی و آمنه رسولی تقدیر و آرش احمدی، نسرین صابری و مرضیه درویشی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

در بخش داستان و موضوع آزاد جمال اعتمادی نویسنده داستان هدف موفق و به کسب رتبه نخست و راحیل رحیمی با داستان اشتباه مقام دوم را کسب و بنیامین اسدی نویسنده داستان دخترک و سرباز نیز تقدیر شد.

هم‌چنین در این بخش و با موضوع دفاع مقدس، ابراهیم زرگری با داستان میم مثل ماهیگیر و حسین ذاکری با داستان لحظه دیدار به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در بخش طنز و کارگردانی این جشنواره رتبه دوم به خالد رحیمی کارگردان نمایش کیف و رتبه سوم به ابوالقاسم احدیان و امید رنجبر کارگردانان نمایش محکوم به نیستی اختصاص یافت.

هیئت داوران نخستین جشنواره ققنوس میناب در بخش کارگردانی طنز "کابل کارکن" کارگردان نمایش "لقمه گبتر لو" را شایسته کسب رتبه نخست دانست.

کابل کارکن، منصور رنجبر و جاوید سفالگر نیز در بخش بازیگری طنز مقام اول تا سوم را کسب کردند.

مسئول کانون بسیج هنرمندان میناب در حاشیه مراسم پایانی جشنواره مذکور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان هدف از برپایی این جشنواره را استعدادیابی هنرمندان بسیجی در رشته‌های نمایش طنز، دو پرسوناژ و شعر و داستان عنوان کرد.

حبیب ناصری افزود: جشنواره ققنوس به همت کانون بسیج هنرمندان، با همکاری کانون جوانان بسیج میناب و با موضوع آزاد و دفاع مقدس در این شهرستان برگزار شد.

وی گفت: نخستین جشنواره هنری ادبی ققنوس ویژه گرامیداشت سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر و یادواره شهید هنرمند کریم‌داد ماهیگیر، با حضور 38 نفر در رشته شعر و داستان و 11 گروه نمایشی از یکم تا سوم خردادماه در فرهنگسرای شهید بهشتی برگزار شد.

ناصری اظهار داشت: برگزاری کارگاه آموزشی تئاتر با حضور مهدی فقیه بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و از هنرمندان پیشکسوت عرصه دفاع مقدس و برپایی شب شعر و داستان از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره بود.

دبیر نخستین جشنواره هنری ادبی ققنوس بیان کرد: بیش از 700 نفر از آثار ارائه شده در قالب شب شعر و آثار اجرایی نمایشی دیدن کردند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول