اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زابل خبر داد

کشف 2000 کیلوگرم مواد مخدر در سیستان

خبرگزاری فارس: فرماندار زابل گفت: در سال‌ جاری بیش از 2 هزار و 400 کیلوگرم مواد مخدر در منطقه سیستان کشف شده است.

کشف 2000 کیلوگرم مواد مخدر در سیستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حسین کیخا پیش از ظهر امروز شنبه در همایش بزرگداشت روز ملی نسیم مهر (حمایت از خانواده‌های زندانیان) در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: پنجم خرداد ماه به دستور رئیس جمهور به عنوان روز ملی حمایت از خانواده زندانیان در تقویم جای گذاری شده که این روز تحت عنوان نسیم مهر نامگذاری شده است.

وی افزود: خانواده زندانیان، قربانیانی هستند که بعد از به زندان افتادن سرپرست خانواده با دشواری‌ها، مشکلات و آسیب‌های مختلفی رو‌به‌رو می‌شوند.

فرماندار زابل ادامه داد: آثار و تبعات زندانی برای خانواده آن بیشتر از خودش است در واقع خانواده زندانی قربانی اصلی اعمال مجازات حبس بوده زیرا این افراد در جامعه مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار می‌گیرند و آسیب‌های مختلفی آنها را تهدید می‌کند.

کیخا تصریح کرد: چنانچه دستگاه‌ها و ادارات در برابر رنج و درد این خانواده‌ها بی تفاوت باشند، لطمات جبران ناپذیری بر پیکر اجتماع وارد می‌شود.

وی گفت: امروز مواد مخدر به عنوان یکی از ابزار جنگ نرم دشمن، جامعه را تهدید می‌کند و ریشه تمام بزهکاری‌ها و ناهنجاری‌های جامعه محسوب می‌شود.

فرماندار زابل یادآور شد: در سال 90 بیش از 15 تن و در سال‌ جاری بیش از 2 هزار و 400 کیلوگرم مواد مخدر در منطقه سیستان کشفیات داشته‌ایم.

کیخا گفت: خانواده‌ها باید حافظ سلامت جوانان خود باشند تا دچار مواد مخدر نشوند.

وی افزود: سیستان در نزدیک‌ترین فاصله با کشت مزارع مواد مخدر قرار دارد که توصیه می‌شود خانواده‌ها نسبت به نوجوانان و جوانان خود کنترل بیشتری داشته باشند تا از خطرات ناشی از سوء مواد مخدر در امان بمانند.

فرماندار زابل بیان کرد: مسئولان و خانواده‌ها، تلاش کنند نسبت به بحث مواد مخدر و کنترل جوانان جدی‌تر عمل کرده و با اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف، آنان را با خطرات مواد مخدر چه در بحث مصرف و یا فروش آن بیشتر آشنا کنند و با اتخاذ برنامه‌های متنوع فرهنگی موجب جذبشان شوند.

کیخا خاطرنشان کرد: بحث مواد مخدر بسیار مهم و حساس است و نباید بی‌تفاوت از این موضوع گذشت زیرا عامل اصلی به انحراف کشاندن جوانان این سرمایه‌های کشور مواد مخدر است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول