اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ابتدای سال جاری صورت گرفت

کشف 1100 کیلوگرم مواد مخدر در استان قم

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان قم گفت: هزار و 100 کیلوگرم مواد مخدر طی دو ماه نخست سال جاری توسط عوامل نیروی انتظامی در استان قم کشف شده است.

کشف 1100 کیلوگرم مواد مخدر در استان قم

مهدی توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در سال گذشته گفت: نیروی انتظامی استان قم در تولید امنیت اجتماعی در بروز آمار جرائم ناامن رشد مثبتی داشته است.

وی افزود: در سال گذشته میزان جرایم سرقتی از جمله سرقت از طلا فروشی، منزل، مغازه، بانک و اتومبیل، هشت درصد کاهش و در زمینه سرقت‌های خرد نیز چهار درصد افزایش داشته است.

توکلی ادامه داد: در راستای جرائم خشن، شرارت و آتش‌سوزی شاهد کاهش 70 درصدی بوده که کاهش اینگونه جرائم در جامعه برگرفته از رفتار قانون‌مدارانه مردم است.

* کاهش هفت درصدی ارتکاب به جرم در سال جاری

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در سال جاری گفت: نیروی انتظامی استان قم در خصوص تمام جرائم صورت گرفته در استان هفت درصد کاهش، جرائم خشن 20 درصد، سرقت به عنف 23 درصد و قتل 25 درصد نسبت به سال قبل در استان قم کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: در زمینه تصادفات درون شهری نیز شرایط خوبی را در استان داریم که در سال گذشته با 24 درصد کاهش تلفات رانندگی و در سال جاری نیز با 2.5 درصد کاهش تلفات مواجه بودیم.

*رشد 300 درصدی کشف مواد مخدر در استان قم

فرمانده نیروی انتظامی استان قم خاطر نشان کرد: طی دو ماه نخست سال جاری هزار و 100 کیلوگرم مواد مخدر در استان قم کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 300 درصد رشد داشته است.

وی ابراز داشت: هزار و 438 نفر فروشندگان خرد مواد مخدر طی دو ماه نخست سال جاری در استان قم دستگیر شده‌اند.

توکلی ادامه داد: همچنین 17 نفر قاچاقچی حرفه‌ای و چهار باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز در دو ماه نخست سال جاری توسط مأموران نیروی انتظامی منهدم شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم یادآور شد: 7 هزار و 292 نفر مجرم در جرائم مختلف به مراجع قضایی معرفی شده‌اند که نسبت به سال گذشته با تعداد 9 هزار و 832 نفر این میزان در سال جاری 26 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول