اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی:

1700 معلول در خراسان‌شمالی شناسایی شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی گفت: تاکنون یک‌هزار و 738 معلول در استان با اجرای طرح cbr شناسایی شده‌اند.

1700 معلول در خراسان‌شمالی شناسایی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان‌شمالی به آدرس اینترنتی http://behzisti-khn.ir ، محمد کاظم‌زاده در نشست استانی شورای توان‌بخشی مبتنی بر جامعه (CBR) اظهار داشت: با اجرای طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه در استان تاکنون این تعداد معلول در استان شناسایی و زیرپوشش خدمات بهزیستی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به موفقیت این طرح در استان افزود: دهیاران و شوراهای روستا با همکاری بسیار خوب با تسهیل‌گران سبب اجرای موفق این طرح در استان برای شناسایی معلولان و ارائه خدمات به معلولانی شده‌اند که امکان دسترسی به بهزیستی را نداشتند.

 

کاظم‌زاده به پیشگیری از معلولیت به عنوان یکی از اهداف این طرح گفت: در حال حاضر حدود 14هزار معلول در استان وجود دارد که این رقم نسبت به سایر استان‌ها عدد بالایی است و باید در مناطقی که احتمال بروز معلولیت بیشتر است با ارائه خدمات و آموزش از این مسئله پیشگیری کرد.

معاون توان‌بخشی بهزیستی خراسان‌شمالی نیز در این نشست گفت: طرح cbr از سال 86 تاکنون در 154 روستا با 30 تسهیل‌گر به طور متوسط اجرا شده است که در اسفراین و بجنورد به صورت فعالیت تسهیل‌گران و در مانه و سملقان و شیروان به صورت همکاری بین دستگاه‌ها اجرا شده است.

حسین خلیل‌زاده با اشاره به مؤلفه‌های سازمان جهانی بهداشت که مرتبط با وظایف بهزیستی در این طرح است، گفت: شاخص‌های توانمندسازی، سلامت، آموزش و معاش از جمله شاخص‌های سازمان جهانی بهداشت است که در طرح cbr انجام می‌شود و باید همه دستگاه‌ها در اجرای این طرح در کنار بهزیستی باشند.

وی ابراز امیدواری کرد در طرح پزشک خانواده موضوع cbr نیز دیده شود تا خدمات به معلولان بهتر و به صورت هماهنگ ارائه شود.

نخستین جلسه استانی شورای توان‌بخشی مبتنی بر جامعه با حضور نمایندگان برخی دستگاه‌های اجرایی و مدیرکل امور روستایی استانداری در محل سالن کنفرانس بهزیستی استان برگزار شد.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول