اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار انجام می‌شود

پذیرش هیئت تجاری چینی در خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه پذیرش هیئت‌های تجاری به این استان ادامه دارد، گفت: پس از هیئت تجاری تاجیکستان، هیئت تجاری اقتصادی چین به استان سفر می‌کنند.

پذیرش هیئت تجاری چینی در خراسان‌شمالی

محمد صمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد گفت: این سفر هیئت تجاری اقتصادی چینی متفاوت‌تر با سایر هیئت‌های تجاری کشورهای افغانستان و تاجیکستان خواهد بود.

وی یکی از رویکردهای این سفر را سرمایه‌گذاری هیئت تجاری اقتصادی چینی در خراسان‌شمالی عنوان کرد.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان‌شمالی، سفر هیئت چینی به استان در آینده نزدیک انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون مقدمات این سفر از سوی اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی در حال برنامه‌ریزی است، افزود: امسال پذیرش چهار هیئت تجاری اقتصادی از کشورهای مختلف به استان هدف‌گذاری شده که مهم‌ترین آن سفر هیئت چینی به خراسان‌شمالی است.

صمدی خاطرنشان کرد: پیش از این یک هیئت تجاری و اقتصادی از خراسان‌شمالی به چین سفر و از مراکز مختلف تولیدی و صنعتی این کشور بازدید کردند.

وی پذیرش هیئت‌های تجاری خارجی و اعزام‌ بازرگانان استان به کشورها را با هدف توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری به‌ویژه در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی عنوان کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان‌شمالی با بیان اینکه مزین‌شدن امسال به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی دستاوردهای خوبی برای مملکت خواهد داشت، افزود: یکی از مهم‌ترین راهکارها در کنار ترویج استفاده از کالای ایرانی، صادرات ساخت داخل به خارج از کشور است.

وی تاکید کرد: اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی به دفعات تقاضا داشته است که از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان داخلی حمایت شده تا تولیدات رونق بگیرند.

وی شکستن حلقه تحریم‌ها را از محورهای اصلی نام‌گذاری امسال از سوی رهبری برشمرد و اظهار کرد: ما برای اینکه تحریم‌ها را شکسته و نیازی به تولیدات خارجی نداشته باشیم نیازمند حمایت و تقویت واحدهای تولیدی و صنعتی داخلی هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان داخلی آماده تحقق منویات رهبری در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی هستند، گفت: ظرفیت لازم برای تولید و تأمین همه جانبه کالاهای مورد نیاز در کشور فراهم است.

وی ادامه داد: ایران اسلامی به لحاظ امکانات زیربنایی، نیروی کار و توان فنی دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است که با بکارگیری این ظرفیت‌ها جمهوری اسلامی می‌تواند علاوه بر حل مشکلات واحدهای تولیدی و اشتغال کشور، با اقتدار در بازارهای جهانی با کشورهای پیشرفته رقابت کند.

صمدی یادآور شد: رونق اقتصادی، ایجاد زمینه‌های اشتغال مولد، رونق کسب و کار و تجارت، مهار تورم، فراهم‌شدن امکان رقابت کالاهای ایرانی با کالاهای خارجی همه دستاوردهایی هستند که با اجرای پیام رهبر معظم انقلاب نصیب ملت ایران می‌شود.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول