اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت تجارت خارجی چهارمحال و بختیاری:

هیئت‌های تجاری چهارمحال و بختیاری به کشورهای مختلف اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری برنامه‌های توسعه صادرات این استان را تشریح کرد و گفت: اعزام هیئت‌های تجاری و بازاریابی کالاهای استان در سایر کشورها از این برنامه‌ها است.

هیئت‌های تجاری چهارمحال و بختیاری به کشورهای مختلف اعزام می‌شوند

سیاوش نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 14 کارت بازرگانی در این استان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 27 درصد رشد داشته است.

وی افزود: در سال گذشته افزون بر 288 کارت بازرگانی در این استان برای تجار و بازرگانان این استان صادر شده است.

نظری بر ضرورت برنامه‌ریزی در راستای توسعه صادرات در این استان تأکید کرد و گفت: اعزام هیئت‌های تجاری به کشورهای خارجی، بازاریابی کالاهای تولیدی استان در بین کشورهای مختلف از جمله چین، ارمنستان، تاجیکستان و عراق از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

سرپرست معاونت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: دستیابی به نرخ بالای رشد اقتصادی برای کشوری که در مراحل اولیه توسعه است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: با توجه به نوسانات موجود در قیمت جهانی نفت، پایان‌پذیر بودن این منبع زیرزمینی و ماهیت ثروت ملی حاکم بر آن، این سئوال اساسی را پیش روی مسئولان اقتصادی، صاحب نظران و کارآفرینان متعهد کشورمان قرار داده است که کدامین راهکار می تواند ساختار اقتصادی کشور را دگرگون کرده و امکان توسعه اقتصادی کشور را در عمل محقق سازد.

نظری اضافه کرد: در شرایط حاضر ارزش تولیدات صنعتی کشورهای مختلف جهان رو به رشد دارد و طیف وسیعی از کشورها سیاست‌های اثر بخش توسعه صادرات غیرنفتی را در راس برنامه‌های اقتصادی خود قرار داده‌اند.

سرپرست معاونت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: به اعتقاد صاحب نظران مسائل اقتصادی، در شرایط کنونی توجه جدی و همه جانبه به سمت صادرات غیرنفتی به طور عام و توجه به صادرات خدمات به‌عنوان یکی از کارآمدترین انواع آن به طور خاص می‌تواند از محوریت سیاست گذاری‌های توسعه اقتصادی باشد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول