اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی:

هنرهای تصویری از ظرفیت‌های تبلیغ دین است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: اگر بپذیریم که از همه ظرفیت موجود در امر تبلیغ دین باید استفاده کنیم هنرهای تصویری نیز یکی از این ظرفیت‌هاست.

هنرهای تصویری از ظرفیت‌های تبلیغ دین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره فیلم اشراق، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی اظهار داشت: باید استحصال لازم را از ظرفیت سینما، فیلم و هنرهای تصویری در راستای تبلیغ و ترویج معارف و اخلاق اسلامی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر به این واقعیت توجه کنیم که در دنیای امروز شیوه‌های نوین ارتباطات و ابزارهای نوین رسانه‌های جمعی پا به عرصه وجود گذاشته و در واقع ابزار جدیدی برای انتقال پیام و تاثیرگذاری در مخاطب ایجاد شده، استفاده از این ابزار برای تبلیغ دین و انتقال پیام رهایی‌بخش اسلام کاملا معقول است.

واعظی گفت: حوزه‌های علمیه امروز دارای این ظرفیت است که بخشی از انرژی خود را به تولیدات هنری اختصاص دهد، البته بخشی از شاخه‌های هنری مثل شعر، ادبیات و خوشنویسی از گذشته دور در حوزه‌های علمیه سابقه دارد اما استفاده از برخی از شاخه‌های هنری مثل هنرهای تصویری نظیر فیلمنامه‌نویسی، نقد فیلم، تولید انیمیشن، تولید فیلم کوتاه و مستند در حوزه‌ها قدمت و سابقه‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه طلاب در دهه اخیر در این عرصه‌ها ورود کرده و ظرفیتی در حوزه‌ها ایجاد شده است ادامه داد: الان افرادی در حوزه هستند که فیلم و ژانرهای مختلف آن را می‌شناسند و ارزیابی فنی و تحلیلی از محتوای فیلم دارند و در فیلمنامه‌نویسی و حتی تولید فیلم کوتاه و تولید انیمیشن تبحر کسب کرده‌اند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی گفت: اینکه یک طلبه دستی هم در ادبیات، داستان‌نویسی، شعر و یا فیلم داشته باشد و آن را بفهمد، کاملا پذیرفتنی بوده و جزو فعالیت جانبی او به شمار می‌رود.

وی تلاش در راستای تجمیع ظرفیت‌های پراکنده حوزوی و حمایت از به ظهور و به فعلیت رسیدن این ظرفیت در ترویج معارف و تبلیغ دین را از وظایف دفتر تبلیغات اسلامی ذکر کرد و تاکید کرد: گمان نمی‌کنم این مقولات با اهداف رایج حوزه تضادی داشته باشد.

واعظی برگزاری جشنواره اشراق را مجالی برای عرضه محصولات و تولیدات ایجاد شده و محلی برای برآورد ظرفیت‌های موجود و همچنین آشنا شدن با کارهای هنرمندان حوزوی ذکر کرد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول