اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دره‌شهر اعلام کرد

تولید سالانه 4 هزار تن بذر اصلاح شده در دره‌شهر‌

خبرگزاری فارس: فرماندار دره‌شهر گفت: سالانه 4 هزار تن بذر اصلاح شده در دره‌شهر تولید می‌شود.

تولید سالانه 4 هزار تن بذر اصلاح شده در دره‌شهر‌

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، پرویز کوثری ظهر امروز در جمع شماری از کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان دره‌شهر اظهار داشت: این میزان بذر اصلاح شده به منظور تغییر در شیوه کشت غلات و افزایش عملکرد تولید در مزارع کشاورزی شهرستان دره‌شهر تولید می‌شود.

وی ادامه داد: این میزان بذر اصلاح شده در زمینه تولید گندم بوده که در شهرستان در حال توسعه دره‌شهر تولید و در این منطقه ذخیره‌سازی می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: از مجموع این میزان بذر اصلاح شده علاوه بر تأمین نیازهای شهرستان در حال توسعه دره‌شهر، مازاد آن به شهرستان‌های همجوار حمل و ارسال می‌شود.

کوثری تصریح کرد: آبدانان، مهران و دهلران از جمله شهرستان‌های استقبال کننده از بذر اصلاح شده گندم برای کشت و زرع کشاورزان هستند.

فرماندار دره‌شهر گفت: بذرهای تولید شده اصلاحی با مقاومت بالا در اراضی دیم و آبی مورد استفاده کشاورزان و گندمکاران استان ایلام قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: 80 درصد بذر تولیدی اصلاح شده در اراضی دیم این شهرستان‌ و دیگر مناطق استان ایلام مورد استفاده کشاورزان و زارعان قرار می‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: سطح زیر کشت گندم در شهرستان‌ دره‌شهر و بخش‌های تابعه 25 هزار هکتار است که هزار و 100 هکتار آن زیر کشت بذرهای اصلاح شده بوده است.

شهرستان در حال توسعه دره‌شهر در 135 کیلومتری جنوب شرقی استان ایلام قرار دارد.

انتهای پیام/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول