اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگ و ارشاد سمنان خبر داد

برگزاری جشنواره داستان‏های رضوی در سمنان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری جشنواره داستان‏های رضوی در این استان برای نخستین بار با این عنوان خبر داد.

برگزاری جشنواره داستان‏های رضوی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، هدایت‏الله خیاطیان ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه‏های هفته فرهنگ رضوی در سمنان اظهار کرد: این جشنواره که در حقیقت نمونه ارتقا یافته همان جشنواره داستان‏های کوتاه رضوی یا "کبوتر حرم" است، در فاصله روزهای 28 و 29 شهریورماه امسال در سمنان برگزار می‏شود.

وی ادامه داد: براساس دستورالعمل ارسالی، از امسال جشنواره داستان‏های کوتاه رضوی که پیش از این با عنوان "کبوتر حرم" در استان سمنان برگزار می‏شد و از سلسله برنامه‏های جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) بود، به "جشنواره داستان‏های رضوی" تغییر نام داده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اضافه کرد: بر همین اساس، جشنواره داستان‏های رضوی دیگر نه تنها در زمینه داستان‏های کوتاه پذیرای آثار نویسندگان کشورمان خواهد بود، بلکه در بخش‏های دیگر داستان‏نویسی نظیر داستان‏های کوتاه کوتاه، داستان‏های کوتاه و نوشته‏های بلند یا رمان نیز برگزار می‏شود.

خیاطیان با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره داستان‏های رضوی اظهار کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی در جامعه و به خصوص بین نسل جوان و متفکر مهم‏ترین هدف برگزاری این جشنواره است.

وی گسترش و توسعه فعالیت‏های فرهنگی، هنری و مذهبی که به نوعی با سیره ائمه معصومین(ع) مرتبط باشد را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست و گفت: محور ویژه در این بخش، ویژگی‏ها و شخصیت امام رضا(ع) است.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: جشنواره داستان‏های رضوی هم‌چنین با هدف تجلیل از تولیدکنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی که بخشی از وقت و عمر خود را صرف تولید محتوا در معرفی سیره و شخصیت ائمه اطهار(ع) کرده‏اند، برپا می‏شود.

خیاطیان تبیین بیشتر معارف امام رضا(ع) و سیره عملی ایشان را در جامعه ضروری دانست و آن را از مهم‏ترین عوامل ایجاد انگیزه برای برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

وی از کمک به انتشار گسترده آثاری که در این زمینه تولید شده باشد و هم‌چنین شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدید آورندگان برتر آثار مکتوب در این حوزه خبر داد.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: آثار فاخری که در بخش فرهنگی و در زمینه‏های مرتبط با موضوع جشنواره داستان‏های رضوی تولید شده باشد، از طریق برگزاری این جشنواره شناسایی و معرفی می‏شود.

انتهای پیام/ع20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول