اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت تأمین اعتبار

متروی اهواز 8 ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل قطار شهری اهواز گفت: در صورت اختصاص اعتبار، بخشی از متروی اهواز تا 8 ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

متروی اهواز 8 ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود

عباس هلاکویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با اشاره به تصمیم دولت برای اتمام برخی پروژه‌های عمده نیمه تمام تا پایان کار این دولت در قالب طرح «مهر ماندگار»، اظهار کرد: در این راستا راه‌اندازی بخشی از قطارهای شهری چند کلان شهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه حدود پنج ایستگاه قطارشهری اهواز به اتمام رسیده،‌ افزود: در صورت اختصاص 185 میلیارد تومان اعتبار (بدون احتساب واگن) حداقل پنج ایستگاه مترو حدفاصل میدان فرودگاه تا مصلا تا سال 92 راه‌اندازی می‌شود.

هلاکویی ادامه داد: متروی اهواز در لیست پروژه‌های «مهر ماندگار» قرار نگرفته است؛ به همین دلیل با توجه به نیاز شدید پروژه متروی اهواز به تزریق امکانات و بودجه در حال تلاش هستیم که این طرح نیز در لیست قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: استاندار در سفر اخیر رحیمی معاون رئیس جمهوری به خوزستان، نامه‌ای تنظیم و درخواست استان را مطرح کرده که در حال پیگیری است.

هلاکویی مشکلات مالی متروی اهواز را یادآور شد و گفت: پروژه مترو در سایر کلان شهرها چهار سال زودتر آغاز شد و دو برابر متروی اهواز نیز از اعتبارات دولتی استفاده کرده‌اند، در این فاصله نیز بسیاری از تجهیزات مورد نیاز را خریداری کرده‌اند.

وی افزود: با این حال، متروی اهواز در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی داشته؛ به طور مثال اهواز با حدود 100 میلیارد تومان امکان راه‌اندازی قطار را دارد، اما اصفهان با وجودی که 300 میلیارد تومان بیش از اهواز اعتبار دولتی گرفته با این مبلغ قادر به راه‌اندازی قطار نیست. 

مدیرعامل قطارشهری اهواز همچنین با بیان اینکه استفاده از اعتبارات فاینانس نیز در طرح متروی اهواز هنوز نهایی نشده است، افزود: به دلیل عدم پذیرش ضمانت شهرداری اهواز از سوی بانک تجارت و با وجود ضمانت وزیر کشور و اقتصاد این مشکل بعد از یک سال هنوز حل نشده است.

وی با بیان اینکه مشکل فاینانس متروی تهران با دستور مستقیم رئیس جمهوری حل شده است، اظهار کرد: برای حل مشکل اهواز نیز پیگیری‌ها از طریق رحیمی معاون اول رئیس جمهوری ادامه دارد.

به گفته وی آماده‌سازی مدارک موردنیاز بانک تجارت یک سال طول کشیده و در صورت تغییر بانک عامل، استفاده از اعتبارات یک سال به تأخیر می‌افتد به همین دلیل امکان تغییر بانک وجود ندارد.

هلاکویی تصریح کرد: حل مشکل فاینانس متروی اهواز در پیشرفت این پروژه مؤثرتر است، زیرا با توجه به تحریم‌ها،‌ فاینانسور چینی این پروژه می‌تواند در تأمین تجهیزات و واگن بسیار کارساز باشد.

وی تأکید کرد: به دلیل عقب ماندگی‌های گذشته، برای پیشبرد کار متروی اهواز، حل مشکل فاینانس یا لااقل الحاق به لیست پروژه‌های مهر ماندگار ضروری است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول