اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر داخلی بافت تاریخی شیراز:

خانه کشمیری سفره‌خانه سنتی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر داخلی بافت تاریخی شیراز گفت: مالک خانه کشمیری (هدیه تهرانی) مجوزهای لازم برای تبدیل این خانه به سفره‌خانه سنتی را اخذ کرده است.

خانه کشمیری سفره‌خانه سنتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سیامک بصیری پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از خانه‌های تاریخی و میراثی در حال مرمت در شیراز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خانه کشمیری (متعلق به هدیه تهرانی بازیگر سینما) متعلق به دوران اواخر قاجار است که در محله دروازه سعدی با عنوان پلاک 29 قرار دارد.

مدیر داخلی بافت تاریخی شیراز گفت: خانه کشمیری سال 1372 به تملک سازمان مسکن و شهرسازی درآمد و سپس طی تفاهمنامه‌ای در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت.

وی افزود: این خانه 10 سال در اختیار میراث بود اما به دلیل بحث‌هایی که در مورد نحوه خرید وجود داشت خانه کشمیری به طور مجدد به مسکن و شهرسازی تحویل داده شد و سازمان مسکن و شهرسازی نیز طی مزایده‌ای خانه را به مالک فعلی (هدیه تهرانی) واگذار کرد.

بصیری افزود: مالک مجوزهای لازم برای تبدیل این خانه به سفره‌خانه سنتی را اخذ کرده و به‌زودی این بنای تاریخی به سفره‌خانه سنتی تبدیل می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا سازمان میراث فرهنگی در راستای حمایت از مالکان خانه‌های تاریخی و ثبتی در قالب پروژه مشارکتی با مالک این بنا همکاری می‌کند، اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی آمادگی لازم برای همکاری با تمام مالکان را دارد اما آنان باید از کمک‌های سازمان در قالب وام بلاعوض 50 درصدی استفاده کنند.

به گفته بصیری مالک خانه تاریخی کشمیری تا‌کنون برای بهره‌گیری از کمک‌های سازمان میراث فرهنگی در قالب پروژه مشارکتی اقدام نکرده است.

مدیر داخلی بافت تاریخی شیراز در ادامه با اشاره به قهوه‌خانه چهار فصل که متعلق به محمد جواد بخشی‌زاده کارگردان و بازیگر تئاتر است نیز گفت: این بنای تاریخی نیز متعلق به دوره پهلوی دوم بوده که در آن زمان مرکز نشر فرهنگ بوده است.

وی تصریح کرد: مالک قهوه‌خانه چهار فصل در حال حاضر از این بنا به عنوان فروشگاه فرش استفاده می‌کند اما با ارائه تقاضای مالک به سازمان میراث این بنا در آینده به رستوران تبدیل می‌شود.

بصیری در پایان تصریح کرد: نقشه‌های اجرای این بنا به منظور تغییر کاربری و تبدیل به رستوران مورد تأیید قرار گرفته است.

به گزارش فارس، در حال حاضر عملیات مربوط به  44 پروژه با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 750 میلیون تومان در استان فارس در حال اجراست.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول