اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری خراسان رضوی:

باید تکلیف چایخانه‌ها و سفره‌خانه‌های بدون پروانه مشهد مشخص شود

خبرگزاری فارس: معاون مردمی ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری خراسان‌رضوی با اشاره به وجود برخی تخلفات در چایخانه‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی شهر مشهد، گفت: واحدهای صنفی بدون پروانه کسب باید تعیین تکلیف شوند.

باید تکلیف چایخانه‌ها و سفره‌خانه‌های بدون پروانه مشهد مشخص شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمداسماعیل عندلیب ظهر امروز در همایش بررسی مشکلات چایخانه‌داران و سفره‌خانه‌های سنتی شهر مشهد، اظهار داشت: اتحادیه چایخانه‌داران و سفره‌خانه‌های سنتی باید هر چه سریعتر تکلیف واحدهایی که دارای شرایط هستند اما پروانه ندارند را روشن کند. 
معاون مردمی ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه واحدهایی که پروانه کسب ندارند قبل از آنکه قانون به سراغ آنها بیاید خودشان واحدهایشان را تعطیل کنند، افزود: نخست باید جواز گرفته شود و سپس آن واحد فعالیت خود را آغاز کند.
معاون دادستان مشهد صنف چایخانه‌داران و سفره‌خانه‌های سنتی را یکی از حساس‌ترین اصناف در کشور دانست و خاطرنشان کرد: اصناف از نظر حساسیت‌های اجتماعی، قانونی یکسان نیستند و صنف چایخانه‌داران به دلیل حساسیت بالای این صنف باید نسبت به دیگر مشاغل بیشتر قانون را رعایت کند.
وی به برخی تخلفات از جمله نبود مسئول واحد صنفی در محل اشاره کرد و اظهار داشت: کسانی که  مسئولیت یک واحد صنفی را برعهده دارند باید در محل حضور داشته باشند.
عندلیب پیشگیری از وقوع جرم را جزو وظایف قوه قضائیه عنوان و به همکاری 26 نهاد در این زمینه اشاره کرد و افزود: اگر دادسرا در زمینه پلمپ برخی چایخانه‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی ورود پیدا کرده است به دلیل موضوع پیشگیری از وقوع جرایم است.
وی وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) را در شهر مشهد موجب بیشتر شدن حساسیت‌ها نسبت به واحدهای صنفی از جمله چایخانه‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی فعال در این شهر خواند و تصریح کرد: در آموزه‌های دینی روایات بسیاری در ارتباط با کار و اشتغال که مانند مجاهدت در راه خداوند است آمده، منتهی باید دقت شود که این کسب و کار حلال باشد.
معاون دادستان شهر مشهد با تاکید بر لزوم رعایت قانون در عرضه قلیان در چایخانه‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی شهر، افزود: اداره بهداشت از سال 87 خواستار عدم عرضه قلیان در چایخانه‌ها شده بود اما صلاح ندانستیم این کار صورت گیرد.
عندلیب با اشاره به حضور گردشگران و زائران بسیار در شهر مشهد، خاطرنشان کرد: همه واحدهای صنفی باید نسبت به رعایت اصول اخلاقی در برخورد با زائران و گردشگران توجه ویژه‌ای داشته باشند.
انتهای پیام/ی20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول