اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:

مرکز تربیت نخبگان قرآنی در همدان ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از تشکیل مرکز تربیت نخبگان قرآنی در همدان خبر داد.

مرکز تربیت نخبگان قرآنی در همدان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه بعد از ظهر امروز یکشنبه در گردهمایی مدیران و مؤسسات قرآنی مردمی و مسئولان خانه‌های قرآنی در همدان با ابراز گلایه از وضعیت شورای قرآنی استان اظهار داشت: اولویت نخست باید تقویت شوراهای قرآنی در استان باشد و بعد شورای فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید با ایجاد فضای تعامل در راستای پیشبرد اهداف و بسیاری از فعالیت‌ها پیشگام بود، افزود: در گذشته برای اخذ مجوز فعالیت مؤسسات قرآنی روندی طولانی طی می‌شد اما با امضای تفاهمنامه قرار شد این روند کوتاه و فضاهای بیشتری برای فعالیت در زمینه مباحث قرآنی در اختیار قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه قریب به 90 خانه قرآنی فعال ایجاد کرده‌ایم، از اختصاص نیم درصد از اعتبارات دستگاه‌های دولتی به برنامه‌های قرآنی خبر داد و گفت: این بحث متوقف مانده بود تا اینکه لزوم اجرای آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی احیا شد.

وی ابراز داشت: پس از احیای نیم درصد اعتبارات دستگاه‌های دولتی، این اعتبار در راستای هزینه در برنامه‌های قرآنی به صورت دستگاهی توزیع شد.

آزادیخواه افزود: هر دستگاه فرهنگی بر اساس نوع فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش رو در چارت سازمانی خود از این بودجه نیم‌درصدی برای انجام مباحث قرآنی بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: در همین راستا سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از محوری‌ترین دستگاه‌های تخصصی قرآنی در بحث اختصاص نیم درصدی اعتبار قرآنی، سهم ویژه‌ای را از آن خود کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه امسال مشکل اعتبار و تأمین منابع مالی نداریم، اظهار داشت: این نیم درصد قرار است به خانه‌های قرآنی سرازیر شود.

وی از تشکیل مرکز تربیت نخبگان از منابع این نیم درصد خبر داد و در ادامه سخنانش افزود: در سال گذشته 9 هزار و 836 قرآن‌آموز در بخش‌های عمومی و تخصص در سازمان دارالقرآن استان آموزش دیده‌اند.

آزادیخواه تأکید کرد: در بحث جشنواره قرآنی نیز 7 هزار و 297 نفر مشارکت داشته‌اند و 102 نفر از کارکنان دولت نیز در بحث آموزش ضمن خدمت حضور داشته‌اند که باید بیشتر شود.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول