اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

مجالست با روستائیان را با هیچ پست و مقامی معاوضه نمی‌کنم

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: مجالست با روستائیان و انسان‌های شرافت‌مند مناطق محروم را با هیچ پست و مقام و سمتی معاوضه نمی‌کنم.

مجالست با روستائیان را با هیچ پست و مقامی معاوضه نمی‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: حضور در مناطق روستایی و حل مشکلات آنها به من روحیه می‌دهد به طوریکه هر جمعه و در اولین فرصت سعی می‌کنم با حضور در مناطق روستایی دور‌افتاده با ساکنان این مناطق هم‌کلام شده و درد و مشکلات آنها را بفهمم.

وی به سفر اخیر خود به روستای گنم‌آباد اشاره کرد و گفت:‌ وقتی مسئول و مدیری به این مناطق سفر می‌کند عمق مشکلات و کمبود و سختی‌های مختلف را تجربه می‌کند که چگونه روستائیان با تولیدات خود بیش از شش ماه از سال با بسته شدن راه‌های ارتباطی زندگی ساده و بی‌آلایشی را دارند.

مقام عالی اجرایی استان اردبیل خاطرنشان کرد: با مشاهده چنین زندگی ساده و به دور از هرگونه تجملات هرکس به این نتیجه می‌رسد که ریاست و تلاش برای گرفتن پست و مقام خاص در این دنیای زود‌گذر بی‌نتیجه است چراکه این خدمت و حل مشکلات هم‌نوع است که برای انسان آبرو اعتبار جاودانه به یادگار می‌گذارد.

صابری با رد این موضوع که استانداری یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری هیچ اتاق فکر و کار تشکیلاتی را آغاز نکرده است، یادآور شد: بعید به نظر می‌رسد در کشور نیز فعالیت‌های انتخاباتی یک سال مانده به انتخابات یازدهم ریاست جمهوری آغاز شده باشد چراکه معتقدیم در نیمه دوم سال کشور آرام آرام رنگ انتخاباتی و شرایط رقابت به خود می‌گیرد.

این مسئول بیان کرد: سال بسیار حساس و سختی را در تحمل تحریم‌های نوین و بی‌خاصیت دشمن داریم چراکه معتقدیم این تحریم‌ها در اراده ملت و دولتمردان در انجام خدمات تاثیر ندارد و تیر دشمن به یقین به سنگ می‌خورد.

رئیس شورای اداری استان ادامه داد:‌ دلیلی ندارد یک سال مانده به انتخابات تمام کارها و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را کنار بگذاریم و از هم‌اکنون به فکر انتخابات باشیم در حالی که بعید نیست برخی از مدیران در نیمه دوم سال دو نقش بازی کنند ولی بنده از آنهایی نیستم که به فکر پست و مقام باشم چراکه اگر الان بگویند برو و یا 10 سال دیگر بمان در هر دو حالت از کار کردن و حضور در بین مردم لذت می‌برم و از این کار خشنود می‌شوم.

ورود و خروج به استانداری نظم و انضباط پیدا کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوالی در مورد سخت‌گیری‌های اخیر در ورود و خروج خبرنگاران و سایر اقشار به استانداری گفت: این امر برای ایجاد نظم و انضباط بیشتر است چراکه معتقدیم با ورود و خروج دقیق هم مراجعین و هم کارکنان تحت کنترل در‌آمده و از برخی کارهای زائد گذشته جلوگیری می‌شود.

صابری تصریح کرد:‌ ما با تعبیه دو پارکینگ برای استانداری یکی برای کارکنان و دیگری برای مدیرانی که در جلسات حاضر می‌شوند، تلاش کردیم تا نظم خاصی به ورود و خروج‌ها داده و جلوی برخی بی‌انضباطی‌ها را که ممکن است در تردد کارکنان و یا خروج آنها برای کارهای شخصی خودشان باشد، بگیریم.

وی در مورد صدور کارت تردد برای خبرنگاران نیز یادآور شد: این کار به نفع خبرنگاران است چراکه به سهولت و با کمترین تاخیر و یا سوال و پاسخ به استانداری ورود پیدا کرده و در جلسات و دیگر برنامه‌ها شرکت می‌کنند.

رئیس کارگروه توسعه کشاورزی استان مشکل اتحادیه تعاونی عشایر را به عنوان یک نهاد غیر‌دولتی خاطرنشان کرد و افزود: ما در سه نوبت مشکل پیش آمده در این اتحادیه را مورد بررسی قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که هیئت رئیسه این اتحادیه در تامین منافع خودشان منفعت اعضا را زیر پا گذاشته‌اند و مشکل آنها با ارجاع پرونده به دادگستری قابل برطرف شدن است و ما نیز به صورت جدی نمی‌توانیم به کارها و فعالیت‌های بخش غیر‌دولتی ورود پیدا کنیم.

صابری درخواست اشتغال هر فرد را از دستگاه‌های مختلف حق طبیعی وی اعلام کرد و بیان داشت: ما به تمام دستگاه‌ها اعلام کرده‌ایم که در جذب نیرو بدون اعلام عمومی و برگزاری آزمون استخدامی عمل نکنند به طوریکه در 22 ماه و سه روز حضورم در این استان حتی یک نامه به هیچ دستگاهی در زمینه استخدام فرد خاص و یا قول و وعده در این زمینه ننوشته‌ام.

این مسئول خاطرنشان کرد: در مدت حضور خود در استان دو اعلام عمومی برای استخدام داشتیم که یکی از آنها در مورد نیروهای طرحی و قراردادی با کسب مجوز از معاونت رئیس جمهور بوده و در مورد دیگر نیز استخدام 51 نفر در استان بوده که با برگزاری آزمون استخدامی انجام شده است.

نرخ بیکاری در استان 12 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای برنامه‌ریزی در مورد آخرین وضعیت اشتغال استان در سال گذشته و دو ماهه امسال اظهار داشت:‌ نرخ بیکاری در استان اردبیل با در نظر گرفتن میانگین فصول مختلف سال 12 درصد است و ما یکی از اولویت‌های امسال را نیز ایجاد فرصت‌های اشتغال به ویژه در بخش عظیم و گسترده کشاورزی قرار داده‌ایم.

صابری گفت:‌ ما تنها با تکیه بر صنایع بزرگ و متوسط به دنبال ایجاد اشتباه نیستیم بلکه معتقدیم بخش عظیمی از بیکاری جامعه با بهره‌گیری از توان اشتغال خانگی نظیر صنایع دستی، گلیم بافی،‌ شیلات، زنبور‌داری، دامپروری و ... محقق می‌‌شود.

وی مشکل اصلی حوزه بیکاری را وجود فارغ‌التحصیلان متعدد دانشگاهی با مدارک مختلف اعلام کرد و ادامه داد:‌ گاه فرصت اشتغال در راستای رشته فارغ‌التحصیلی جوانان وجود ندارد به همین دلیل به نظر می‌رسد بیشترین بیکاری در این حوزه و رشته‌های مختلف دانشگاهی باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در پایان سخنان خود گسترش بی‌رویه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را یکی از معضلات جدی توصیف کرد و اظهار داشت: دولت در حرکتی مناسب برای ارتقای شغلی و حقوقی کارکنان دستگاه‌های مختلف به جای الزام دریافت مدرک بالاتر دوره‌های آموزشی ضمن خدمت تعریف کرده است تا بر همین اساس کارکنان به حضور در این دوره‌ها بتوانند مدرک تحصیلی معتبر دریافت کرده و ارتقای جایگاه پیدا کند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول