اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر دوگنبدان:

برخی کتابخانه‌ها به محل استراحت کتابدارها تبدیل شده است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دوگنبدان گفت: کتابخانه‌ها باید فضای مطلوبی برای جذب افراد باشد و به محل استراحت کتابدارها تبدیل نشود.

برخی کتابخانه‌ها به محل استراحت کتابدارها تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران کوکب حاتمی صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‏های گچساران اظهار کرد: انسان‏ باید از همان دوران ابتدایی که سواد را می‏آموزد با هنر مطالعه نیز آشنا شود.

* برخی کتابخانه‌ها تبدیل به مکان نگهداری کتاب شده است

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی دوگنبدان بیان داشت: آشنایی انسان با هنر مطالعه در دوران کودکی سبب باقی‏ماندن نتایج و فواید مطالعه در حافظه بلند مدت می‏شود.

حاتمی کتابخانه‌ها را غنی‌ترین ذخایر اطلاعاتی دانش بشری دانست و یادآور شد: افراد کتاب‌خوان جامعه باید فواید کتابخوانی و اثرات آن را برای دیگران شرح داده و در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه کوشا باشند.

وی روی‌‌آوردن افراد جامعه به مطالعه را سبب پویایی جامعه دانست و ابراز داشت: کتابخانه‏ها باید مانند خانه انسان بوده و محلی برای آرامش و یافتن دانش‌های جدید باشد.

حاتمی با تشریح برخی ویژگی‏های کتابخانه استاندارد ادامه داد: برخی کتابخانه‏ها فقط به محل نگهداری کتاب و محل آرامی برای کتابداران تبدیل شده‏ است.

وی افزود: مسئولان کتابخانه‏ها باید این مکان‏ها را برای بالابردن سطح فرهنگ و بار‌ور شدن عقل و اندیشه و برطرف کردن حس کنجکاوی و شک و تردید و شناخت طبیعت تبدیل کنند.

حاتمی تصریح کرد: محیط کتابخانه‏ها باید به بالابردن آگاهی‏های عمومی در زمینه‏های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی کمک کرده تا در آن برنامه‏ریزی و ایجاد زمینه‏های لازم برای مطالعه مفید فراهم شود.

وی دارابودن فضا و نور مناسب، مکان‌های استراحت بین‌ مطالعه، تفکیک فضاها با توجه به شرایط سنی و جسمی کودکان، زنان و مردان را از جمله ویژگی‌های کتابخانه مطلوب و استاندارد عنوان کرد.

* اجرای برنامه‌های متنوع به منظور افزایش کتاب‌خوان‌ها

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر دوگنبدان دارا بودن فضای مناسب به منظور برنامه‌ریزی برای شناخت نقاط ضعف و قدرت، شناخت استعدادها و دارا بودن برنامه‌های جانبی مانند سیار کردن بخشی از کتابخانه، ارتباط کتابخانه با دیگر کتابخانه‌ها و همکاری با مجموعه‌ها و نهادهایی که افراد زیادی در آن فعالیت دارند را از دیگر ضرورت‌های مهم برای تنوع‌بخشی به محیط کتابخانه‌ دانست.

حاتمی یادآور شد: مسئولان کتابخانه‌ها باید با اجرای برنامه‌های تشویقی مانند جشن کتاب، تجلیل از مؤلفان، برگزاری نمایشگاه کتاب محله‌ای، اهدای کتاب به مسافران، انتخاب کتاب سال شهرستان و کتابخوان‌های برتر شهرستان، اهدای بن کتاب در مسابقات کتابخوانی سعی در افزایش کتابخوان‌های جامعه داشته باشند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول