اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور:

سازمان تبلیغات به 6 میلیون نفر آموزش قرآن ارائه کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور گفت:‌ سازمان تبلیغات اسلامی با برنامه‌های مختلف آموزش قرآن در طول دهه 80 به بیش از شش میلیون ایرانی آموزش‌های قرآنی داده است‌.

سازمان تبلیغات به 6 میلیون نفر آموزش قرآن ارائه کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین‌، مهدی قره‌شیخلو  بعد از ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان قزوین با اشاره به برخی از فعالیت‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد:‌ سازمان تبلیغات اسلامی پس از انقلاب تنها سازمانی بود که به ارائه آموزش‌های قرآنی پرداخت و تا‌کنون هم توانسته آموزش‌های خوبی در این زمینه به مردم ارائه دهد.

سازمان تبلیغات گسترده‌ترین نهاد آموزش قرآن در کشور است

وی عنوان کرد:‌ درحال حاضر آموزش‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی در دو بخش ظاهری قرآن و توجه به معنا معطوف شده است به طوری که قرائت، روخوانی‌، ترتیل در بخش ظاهر قرآن و تفسیر، توجه به معنا و تجوید در بخش معنوی دسته‌بندی می‌شوند.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر سازمان تبلیغات اسلامی گسترده‌ترین نهاد آموزشی قرآن در کشور است، خاطر‌نشان کرد:‌ در حال حاضر فعالیت‌هایی که در سازمان تبلیغات اسلامی در بحث قرآن انجام می‌شود به عنوان یکی از نمونه‌ترین فعالیت‌ها دسته‌بندی می‌شود و می‌توان گفت که سازمان تبلیغات گسترده‌ترین فعالیت آموزشی قرآن در کشور را دارا است.

هزار و 700 مؤسسه قرآنی در کشور فعالیت می کنند

وی با بیان این که ارائه مجوز برای تأسیس مؤسسات قرآنی در کشور نیز زیر نظر سازمان دارالقرآن کشور است، گفت:‌ در حال حاضر بیش از هزار و 700 مؤسسه قرآن کریم در کشور مشغول به فعالیت هستند که به ارائه خدماتی نظیر برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطوح مختلف می‌پردازند.

قره‌شیخلو با اشاره به آمار موسسات قرآنی در استان بیان کرد:‌ استان قزوین بیش از 30 مؤسسه قرآنی دارد که به ارائه خدمات قرآنی به مردم می‌پردازند.

وی ادامه داد:‌ البته با تدابیر اندیشیده شده قرار است تا پایان سال جاری افزایشی در تعداد مراکز و مؤسسات قرآنی در سطح استان قزوین داشته باشیم.

50 خانه روستایی قرآن در قزوین

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور با بیان این که یکی از فعالیت‌هایی که از چند سال گذشته در کشور جدیت یافته، توجه به آموزش قرآن در روستاها است، خاطرنشان کرد:‌ قرآن کریم بحثی نیست که فقط به شهرها و بخش خاصی از مردم مرتبط باشد، لذا این سازمان با برنامه‌ریزی  به تأسیس خانه‌های قرآن در روستاها اقدام کرده است‌.

وی ادامه داد:‌ در حال حاضر بیش از دو هزار و 250 خانه قرآن روستایی در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد  بیش از 50 خانه قرآن روستایی در روستاهای استان قزوین قرار دارد.

قره‌شیخلو هدف از این کار را دخالت مردم در بحث آموزش قرآن کریم دانست و عنوان کرد:‌ با این طرح مردم به صورت خود‌جوش با دریافت مجوز از سازمان تبلیغات به ارائه فعالیت‌های قرآنی در سطح شهر و روستای خود می‌پردازند.

پنج هزار مجوز چاپ قرآن در کشور صادر شد

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر کشور توان و ظرفیت چاپ قرآن کریم را دارد و می‌توان این کار را به بهترین شکل در کشور انجام داد، لذا تمامی واردات قرآن و تابلوهای قرآنی از کشور‌هایی نظیر چین ممنوع  اعلام می‌شود. 

قره‌شیخلو افزود: دارالقرآن کشور وظیفه دارد در زمینه چاپ و نشر قرآن کریم پس از مطالعه، بررسی دقیق و تایید صحت مطالب و درستی چاپ، اجازه نشر آن را صادر کند که تا کنون توانسته بیش از پنج هزار قرآن را بررسی و مجوز چاپ آن را صادر کند.

وی ادامه داد:‌ صدور مجوز چاپ قرآن از 25 سال پیش با بررسی سازمان تبلیغات کشور انجام شده است که بر دقت و صحت هر‌چه بیشتر قرآن‌های چاپ شده در کشور تأثیر فراوانی دارد.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور با بیان اینکه 60 مصحح قرآنی در کشور وظیفه تصحیح قرآن را برعهده دارند، گفت: سال گذشته حدود 18 هزار جزء قرآن تصحیح شده است.

تاکنون 1200 حافظ قرآن مدرک تخصصی دریافت کرده‌اند

قره‌شیخلو با اشاره به این که در حال حاضر سازمان تبلیغات گواهی حفاظ قرآن کریم را در پنج سطح تقسیم‌بندی کرده است، ابراز کرد:‌ این گواهی‌ها که با تحصیلات دانشگاهی معادل‌سازی شده است، می‌تواند با اعتباری معادل با این تحصیلات در خدمات مختلف کارایی دارند به طوری که فرد می‌تواند برای اشتغال از این گواهی استفاده کند.

وی گفت:‌ در طی شش سال گذشته بیش از 16 هزار و 700 نفر در آزمون‌های دریافت گواهی شرکت کرده‌اند که از این میان هزار و 670 نفر موفق به دریافت گواهی شده‌اند.

اعتبارات قرآنی کشور 30 درصد افزایش می‌یابد

رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور اختصاص نیم درصد بودجه ادارات به فعالیت‌های قرآنی را یادآور شد و افزود: این اعتبار درحال حاضر هنوز به دستگاه‌ها ابلاغ نشده است و امید است که تا پایان سال بتوانیم این اعتبار را به فعالیت‌های قرآنی برسانیم و این در حالی است که دولت این دستگاه‌ها را مکلف به تخصیص این اعتبار نکرده است، بلکه این دستگاه‌ها مجاز هستند که در صورت تشخیص این کار را انجام دهند.

قره‌شیخلو تصریح کرد:‌ با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در طول سال 91 اعتبارات فعالیت‌های قرآنی در کشور 30 درصد افزایش پید‌ا خواهد کرد که می‌تواند تأثیر چشمگیری در ارائه بهتر و بیشتر این خدمات داشته باشد.

این تکلیفی است که قانونگذاران به دستگاه‌ها ابلاغ کرده است که امیدواریم امسال به فعالیتهای قرآنی تزریق شود.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول