اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد زکات استان اردبیل خبر داد

پیش‌بینی جمع‌آوری 5 میلیارد تومان زکات در اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد زکات استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال با توجه به مناسب بودن کشت و زرع در استان اردبیل بیش از 5 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شود.

پیش‌بینی جمع‌آوری 5 میلیارد تومان زکات در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم احدزاده عصر امروز در همایش زکات در شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: استان اردبیل در جمع‌آوری زکات در بین استان‌های کشور رتبه پنج را دارد که سعی می‌شود این جایگاه امسال با توجه به همت و تلاش زارعان در پرداخت به موقع زکات ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: شرایط وجوب زکات در قرآن کریم به صراحت آمده است به طوری که اولویت‌دارترین محل صرف زکات رسیدگی به وضعیت فقرا و رفع نیاز نیازمندان واقعی است.

احدزاده وظیفه علما و مبلغان و مروجان امر زکات را در تقویت و باور اعتقادات مردمی بسیار با اهمیت توصیف کرد و افزود: عمل به واجبات الهی از جمله احیای پرداخت زکات کاری ارزشمند است اما حق نداریم کسی را مجبور به پرداخت آن کنیم بلکه در حد امر به معروف و نهی از منکر باید به وظیفه خود عمل کنیم.

رئیس ستاد زکات استان اردبیل شهرستان بیله‌سوار را یکی از مستعدترین مناطق برای جمع‌آوری زکات اعلام کرد و ادامه داد: شهرستان بیله‌سوار با توجه به قطب کشاورزی یکی از شهرهای موفق در جمع‌آوری زکات است به طوریکه بعد از بیله‌سوار شهرهای مشگین، پارس‌آباد، اردبیل و نمین در رتبه‌های بعدی جمع‌آوری زکات قرار دارند.

وی با اشاره به اهمیت و ارزش‌گذاری زکات به عنوان یک فریضه واجب الهی اضافه کرد: عمل‌کنندگان به زکات در ردیف آمران به معروف و ناهیان از منکر و همچنین اقامه‌کننده نماز و روزه یاد شدند که نشان از اهمیت و جایگاه این فریضه الهی دارد.

به گزارش فارس، در این مراسم امام جمعه شهر بیله‌سوار با اشاره به جمع‌آوری 2 میلیارد و 80 میلیون ریال زکات در سال گذشته گفت: انتظار می‌رود امسال این رقم افزایش یابد.

حجت‌الاسلام کریم قیاسی در ادامه افزود: عمل به فریضه زکات در حقیقت کسب رضای الهی و خشنودی پروردگار متعال است که هر مسلمان با داشتن شرایط پرداخت زکات می‌تواند با عمل به این فریضه زمینه رضایت الهی را بهتر و بیشتر فراهم آورد.

وی نهادینه شدن زکات در جامعه را سبب کاهش سطح اختلافات طبقاتی برشمرد و خاطرنشان کرد: پرداخت زکات یکی از واجبات دینی و امتحان الهی برای افراد متمکن است.

قیاسی به رتبه شهرستان در پرداخت زکات اشاره کرد و بیان داشت:‌ شهرستان بیله‌سوار در جنگ هشت ساله همیشه در خط مقدس کمک به جبهه بوده و امروز نیز در دستگیری از مستمندان و عمران و آبادانی شهرستان کمک کار بوده است.

در شهر ارشق از توابع مشگین‌شهر نیز همایش تجلیل از عاملان زکات و مروجان این فریضه الهی برگزار شد و امام جمعه مشگین‌شهر در سخنانی زکات را یکی از فرایض اقتصادی اسلام برای رفع چهره فقر از جامعه توصیف کرد.

حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار تصریح کرد: ‌در این عمل خداپسندانه ترویج انجام این فریضه خود یک امر به معروف و نهی از منکر واقعی است و همه وظیفه داریم کشاورزان و زارعان منطقه را به پرداخت زکات ترغیب و تشویق کنیم.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول