اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار:

طرح مطالعاتی پروژه بند انحرافی روستایی فیض‌آباد سبزوار آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از آغاز طرح مطالعاتی اجرای بند کوتاه انحرافی رودخانه فیض‌آباد از توابع بخش داورزن این شهرستان خبر داد.

طرح مطالعاتی پروژه بند انحرافی روستایی فیض‌آباد سبزوار آغاز شد

محمدجواد ایزدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار داشت: این مطالعات به منظور اجرای سیستم انحراف آب، احداث بند اصلی و دیواره‌های بند، حوضچه آرامش و احداث خط انتقال و راه دسترسی انجام می‌گیرد.

در ادامه احمد باغانی رئیس اداره امور فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی سبزوار هم مدت زمان اجرای این طرح مطالعاتی را 2 ماه اعلام کرد و افزود: دبی متوسط آب رودخانه فیض‌آباد 150 لیتر در ثانیه است که یک هزار و 100 هکتار از اراضی زراعی همراه با آیش آن را زیر پوشش قرار داده است.

رئیس اداره امور فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی سبزوار محل تأمین اعتبار طرح را دولتی و گروه مطالعاتی را شامل مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع‌ طبیعی خراسان‌رضوی و بخش فنی مهندسی دانست.

وی تصریح کرد: برآورد سطح حوزه آبی، شناسایی موقعیت جغرافیایی و وضعیت راه‌های ارتباطی، نحوه توزیع حق و مالکیت اراضی، بررسی میزان مشارکت اهالی در پروژه های عمرانی، میزان تولید محصولات زراعی و باغی و برآورد نیاز آبی محصولات از جمله مطالعاتی است که باید صورت گیرد.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول