اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری خراسان‌جنوبی خبر داد

اختصاص 150 میلیارد تومان اعتبار به بخش راه خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری خراسان‌جنوبی گفت: در سال جاری اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان به بخش راه خراسان‌جنوبی اختصاص یافته است.

اختصاص 150 میلیارد تومان اعتبار به بخش راه خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابراهیم نصری صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه در سال جاری اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان به بخش راه خراسان‌جنوبی اختصاص یافته است، اظهار داشت: این میزان اعتبار اختصاص یافته به بخش راه استان نسبت به سال مالی جاری 30 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به احداث باندهای دوم جاده های خراسان‌جنوبی ادامه داد: در باند دوم محور بیرجند، قاینات و خضری حدفاصل قاینات تا خضری به طول 65 کیلومتر در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و ترابری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: همچنین حدفاصل محور بیرجند تا گردنه سمن شاهی نیز در دهه فجر امسال افتتاح و مابقی نیز تا پایان سال مالی 91 به بهره برداری می‌رسد.

نصری گفت: حدفاصل محور بیرجند به سربیشه نیز به طول 20 کیلومتر مطالعات آن انجام شده و در مرحله مناقصه قرار دارد.

وی افزود: این محور اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان نیاز دارد که 6 میلیارد تومان آن از سوی وزارت راه و 5 میلیارد تومان از سوی منابع استان تأمین و تا پایان سال مالی 91 به اتمام می‌رسد.

مدیرکل راه و ترابری خراسان‌جنوبی گفت: در محور فردوس بجستان نیز پیمانکاران مشغول کار هستند که امید است تا پایان سال 92 به اتمام برسد.

*اتمام روکش آسفالت راه های شریانی استان

نصری با اشاره به عملیات روکش آسفالت راه‌های شریانی استان اظهار داشت: در محور فردوس بجستان به طول 35 کیلومتر در حال اجرا است و امسال به پایان می‌رسد.

وی یادآور شد: روکش آسفالت محور بیرجند به قاینات نیز در سال جاری تمام می‌شود.

مدیرکل راه و ترابری خراسان‌جنوبی با اشاره به احداث راه های اصلی استان اذعان داشت: در محور نهبندان به زابل تا کیلومتر 42 امسال به اتمام می‌رسد و 43 کیلومتر مانده مسیر تا حوزه استحفاظی سیستان و بلوچستان نیز در مرحله مناقصه قرار دارد.

نصری ادامه داد: محور سربیشه به میل 78 به طول تقریبی 140 کیلومتر نیز در دو قطعه ابتدایی و انتهایی هر کدام به طول 35 کیلومتر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و مانده مسیر نیز در نیمه دوم امسال به مرحله مناقصه گذاشته می‌شود.

وی یادآور شد: محور سه راهی روم، سرایان و فردوس نیز تا پایان سال مالی 91 تمام می‌شود.

*بهره برداری از محور قاینات یزدان در هفته دولت

مدیرکل راه و ترابری خراسان‌جنوبی از بهره‌برداری از محور قاینات به طرف یزدان حدفاصل اسفدن تا حاجی آباد به طول 34 کیلومتر در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: قطعه دیگر این محور در سال جاری به مرحله مناقصه می‌رود.

نصری گفت: محور قاینات به سمت خواف نیز به طول 27 کیلومتر تا پایان سال مالی جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: محور بیرجند به اسدیه تا مرک نیز به طول 20 کیلومتر به اتمام رسیده و سه راهی منصورآباد به سمت اسدیه به طول 35 کیلومتر در مرحله مناقصه است.

مدیرکل راه و ترابری خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: 15 کیلومتر از حدفاصل سه راهی منصورآباد به سمت آرین شهر نیز تا هفته دولت تکمیل می‌شود.

*بهره‌برداری از آسفالت 300 کیلومتر از راه های روستایی خراسان‌جنوبی

نصری از بهره‌برداری از آسفالت 300 کیلومتر از راه‌های روستایی خراسان‌جنوبی در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: آسفالت 200 کیلومتر دیگر از راه های روستایی استان نیز منوط به تأمین اعتبار است.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول