اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل:

متوسط عملکرد تولید عسل در اردبیل 21 کیلوگرم است

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل متوسط عملکرد تولید عسل از هر کندو در استان اردبیل 21 کیلوگرم است.

متوسط عملکرد تولید عسل در اردبیل 21 کیلوگرم است

عادل عبدایمانی در حاشیه آغاز به کار انجمن ملی عسل ایران در اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: هرچند از این لحاظ در رتبه اول کشوری قرار داریم اما به این میزان تولید قانع نیستیم و تلاش می‌کنیم تولیدکنندگان و فعالان این عرصه را به تولید کیفی و کمی افزون‌تر ترغیب و تشویق کنیم.

وی با بیان اینکه با ارائه راهکارهای اساسی تولید عسل به شکل تخصصی و همچنین عسل «گون» به عنوان یک پدیده جدید در این حوزه و بازار مصرف از سوی کارشناسان ارائه شده است، افزود: باید در بسته‌بندی عسل نیز به شکل استاندارد با دقت و وسواس خاص عمل کنیم چرا که عسل سبلان با برند مشهور شهرت آفاق است.

این مسئول به راه‌اندازی اولین ایستگاه اصلاح و پرورش ملکه زنبور عسل در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: هرچند سال‌های قبل نیز یک ایستگاه کوچک در این زمینه فعال بوده اما برای تولید ملکه مقاوم و متناسب با اقلیم استان و حتی کشور طرح‌های خوبی در این ایستگاه در حال اجراست که امیدواریم استان اردبیل به صادر کننده ملکه زنبور عسل نیز در آینده نزدیک تبدیل شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه به زنبور‌داران و فارغ‌التحصیلان این رشته نوید برخورداری از تسهیلات 185 میلیارد تومانی توسعه بخش کشاورزی در استان اردبیل را داد.

وی ابراز داشت: فعالان بخش زنبورداری هم به شکل تعاونی و هم انفرادی با ارائه طرح و تصویب آن  در کارگروه‌های شهرستانی و بانک‌ها می‌توانند تا سقف 30 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

عبدایمانی اضافه کرد: در کنار آن تسهیلات سرمایه در گردش نیز برای فعال کردن واحدهای راکد و غیر فعال از محل صندوق توسعه ملی ابلاغ شده که در مرحله اول مبلغ تخصیصی 13 میلیارد و 200 میلیون تومان است که به صاحبان این واحدها ارائه می‌شود.

این مسئول برخورداری از تسهیلات 30 میلیون تومانی با مزیت یارانه‌دار بودن را برای زنبور‌داران یک فرصت مناسب برای افزایش تولید و اشتغال مولد اعلام کرد و گفت: فارغ‌التحصیلان این بخش که از مرکز آموزشی در دوره کاردانی و کارشناسی فارغ‌التحصیل شده‌اند می‌توانند از مزایای تسهیلات بانکی استفاده کنند تا در این بخش شاهد یک توسعه واقعی باشیم.

وی بحث آموزش بهره‌برداران و فعالان رشته زنبورداری را یکی از اولویت‌های مرکز ترویج و آموزش جهاد کشاورزی اعلام کرد و افزود: هرچند ما در این حوزه با مشکلات کمبود اعتبار و عدم رغبت از سوی فعالان بخش به حوزه آموزش و ترویج روبرو هستیم اما انتظار می‌رود دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای زنبورداران استان در نظر گرفته شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود تشکل‌های غیردولتی را بهترین ظرفیت و بستر برای حمایت و هدایت واقعی فعالان بخش‌های مختلف تولیدی و اقتصادی اعلام کرد.

عبدایمانی اظهار داشت: با کسب مجوز راه‌اندازی انجمن ملی عسل ایران در اتاق بازرگانی استان اردبیل انتظار می‌رود هم در عرصه تولید و هم بسته‌بندی، عرضه، صادرات و بازاریابی و فروش این محصول تحول خوبی را شاهد باشیم.

دبیر کار گروه توسعه کشاورزی استان در پایان ابراز داشت: استان اردبیل 119 هزار کندو که اغلب آنها مدرن هستند و بیش از 2 هزار و 100 نفر فعال در بخش زنبورداری دارد که میزان تولید سالانه عسل در این استان نیز بیش از یک‌هزار و 300 تن است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول