اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور مقابله با بیماری صورت می‌گیرد

تشدید نظارت بر کندوهای عسل رابر

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی رابر گفت: به منظور مقابله به بیماری‌ها طرح تشدید نظارت بر کندوهای عسل رابر اجرا می‌شود.

تشدید نظارت بر کندوهای عسل رابر

فاطمه موحدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رابر اظهار داشت: این شهرستان از قطب‌های مهم زنبورداری در کرمان است و بیشتر زنبورداران استان کرمان به دلیل وجود آب و هوای مناسب در شهرستان رابر مستقر هستند.

وی بیان داشت: شبکه دامپزشکی شهرستان رابر به طور متوسط ماهانه سه بازدید از کندوهای عسل هر منطقه را انجام می‌دهد.

موحدی افزود: یکی از بیماری‌های زنبور عسل، لوک آمریکایی است که بیماری باکتریایی محسوب می‌شود و نسبت به دما، خشکی هوا و مواد ضد عفونی کننده شیمیایی مقام است.

وی از مهم‌ترین علائم این بیماری را وجود لاروهای حلقوی شکل مرده در حجره‌های هر کلنی عنوان و تصریح کرد: بوی ترشیدگی نیز از دیگر علائم این بیماری است.

موحدی ابراز داشت: استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها از جمله تتراسایکلین و رعایت اصول بهداشتی تا حدود زیادی از پیشرفت این بیماری جلوگیری می‌کند.

وی گفت: به منظور کنترل و جلوگیری از بروز اینگونه بیماری‌ها، شبکه دامپزشکی شهرستان رابر بازدید مدام از کندوهای عسل را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول