اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

اردبیل 114 هزار کندوی مدرن عسل دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل به عنوان قطب تولید عسل بیش از 114 هزار کندوی عسل مدرن دارد.

اردبیل 114 هزار کندوی مدرن عسل دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی صبح امروز در دومین روز نشست مجمع عمومی انجمن ملی زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: ارزش غذایی، درمانی و تاثیر زنبور در باروری باغات و گرده‌افشانی موثر طبیعی بر کسی پوشیده نیست و استان اردبیل نیز با تولید عسل سبلان به عنوان برند جهانی شهرتی تام در کشور و دنیا یافته است.

وی با اعلام اینکه تنها 5 هزار کندوی بومی در استان اردبیل فعالیت می‌کند خاطرنشان کرد: تولید عسل در استان اردبیل بیش از 3 هزار و 300 تن است و در این عرصه 2 هزار و 900 نفر تولیدکننده مشغول فعالیت هستند.

این مسئول اضافه کرد: در مجموع 3 هزار و 300 نفر در بحث تولید، فروش، بسته‌بندی و صادرات عسل مشغول فعالیت هستند و اردبیل جزو پنج استان برتر کشور در تولید عسل خالص است.

عبدایمانی گفت: این استان در تعداد کندو رتبه پنجم، تولید رتبه چهارم را دارد و به ازای هر کندو 21 کیلو عسل تولید می‌شود که از این لحاظ استان اردبیل رتبه اول کشور را دارد.

 

راه‌اندازی ایستگاه اصلاح و پرورش ملکه زنبور عسل در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر کارگروه توسعه کشاورزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت عسل و زنبورداری و تلاش جهاد کشاورزی برای برطرف کردن مشکلات و نارسائی‌های احتمالی در این حوزه بیان داشت: ما با همراهی اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و مجموعه صنفی زنبورداران در تلاش هستیم تا مشکلات و نارسائی‌های این بخش را احصا کرده و با برنامه‌ریزی دقیق نسبت به برطرف کردن آنها اقدام کنیم.

عبدایمانی تصریح کرد: در همین راستا ایستگاه اصلاح و پرورش ملکه زنبور عسل با اعتبار سال قبل راه‌اندازی شد و فعالیت خود را شروع کرد که این خود به افزایش جمعیت ملکه زنبور عسل کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: دولت برای طرح‌های توسعه‌ای کشاورزی در این استان 185 میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات اختصاص داده است که متقاضیان حوزه زنبورداری می‌توانند در قالب انفرادی و تعاونی از تسهیلات 300 میلیون ریالی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول