اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

قوانین دست و پاگیر نباید به سردرگمی سرمایه‌گذار منجر شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: برخی قوانین دست و پاگیر در حوزه سرمایه‌گذاری به سردرگمی سرمایه‌گذاران تبدیل شده که باید به سرعت تسهیل و نسبت به اصلاح آنها اقدام شود.

قوانین دست و پاگیر نباید به سردرگمی سرمایه‌گذار منجر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدجعفر عظمایی صبح امروز در جلسه امور اقتصادی اردبیل اظهار داشت: در برخی بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌های اخیر در وهله اول در حوزه سرمایه‌گذاری بحث استعلام امور مالیاتی، بیمه و بانک مطرح شده و برای انجام آن نیز ظرف زمانی مشخص تعیین نشده که این امر به سردرگمی سرمایه‌گذاران منجر می‌شود که ضرورت دارد به همت مسئولان کشوری و استانی بسیاری از این موانع برطرف شود تا اسباب دل‌آزردگی سرمایه‌گذاران فراهم نشود.

وی تصریح کرد: کسب برخی از این استعلامات نیاز نیست و سرمایه‌گذار در بدو ورود و طی کردن مراحل اخذ مجوز ضرورتی ندارد با مراجعه به بیمه و بانک‌ها و یا حتی امور مالیاتی استعلامی را پیگیر باشد در حالی که در مراحل بعد می‌توان برخی از موارد قانونی را در چارچوب مشخص تعیین کرد.

این مسئول بیان داشت: اگر استعلامی که استناد قانونی نداشته باشد در مراحل مختلف اسباب دل‌آزردگی سرمایه‌گذار را فراهم کند این خود بزرگ‌ترین مانع در تحقق شعار سال و توجه جدی به حوزه تولید ملی کار و سرمایه ایرانی است.

عظمایی با بیان اینکه روند صدور مجوزها و جواز تاسیس باید کاهش یافته و تعدیل شود، افزود: در این زمینه نیاز است بازنگری در قوانینی و مقررات انجام شده و در حد امکان جلوی برخی از سوءاستفاده‌ها نیز گرفته شود.

وی در ادامه به منطقی بودن قیمت شیر در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: ما به دلیل آنکه قیمت کارشناسی شده و بر اساس ارزیابی‌های دقیق قیمت شیر را سال گذشته در شورای تنظیم بازار مصوب کردیم دیگر نیازی نیست به مانند برخی از استان‌های دیگر در تعدیل قیمت شیر اقدامی کنیم چرا که مبنای خرید شیر برای واحدهای تولیدی 630 تومان و قیمت برای مصرف کننده نیز 750 تومان تعیین شده است.

این مسئول بیان داشت: برخی از واحدهای تولیدی شیر با بار میکروبی بالا را برای تولید پنیر یا سایر محصولات لبنی با قیمت پایین‌تر خریداری می‌‌کنند که در این زمینه نظارت و کنترل‌ها باید هم از لحاظ بهداشتی و هم نرخ منطقی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در مورد خرید شیر از قشر عشایری نیز ابراز داشت: خرید شیر از جامعه عشایر استان گاه به صورت قراردادهای یک ساله انجام می‌شود که به دلیل بار میکروبی بالا اغلب کارخانه‌های تولید کننده پنیر آن هم خارج از استان اقدام به فرآوری از این شیر خام می‌کنند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول