اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نگارخانه خطایی میزبان نمایشگاه نقاشی

62 اثر ودود موذن در اردبیل به نمایش گذاشته شد

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: نمایشگاه مروری بر آثار نقاشی استاد ودود موذن به تعداد 62 اثر در نگارخانه خطایی اردبیل به نمایش گذاشته شده است.

62 اثر ودود موذن در اردبیل به نمایش گذاشته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ساسان ناطق صبح امروز در مراسم گشایش این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه به مدت 10 روز و تنها با هدف نمایش آثار منتخب استاد نقاشی اردبیل ودود موذن‌زاده برپا شده و علاقمندان می‌توانند از ساعت 16 تا 20 عصر از این نمایشگاه دیدن کنند.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل با بیان اینکه در برپایی نمایشگاه نزدیکترین هدف معرفی آثار هنرمندان در رشته‌های مختلف است، افزود: آثار خلق شده هنرمندان باید در یک فرجه و باجه زمانی مشخص در معرض دید مردم قرار گیرد تا مخاطبان نیز بتوانند از زیبایی‌ها و توانمندی‌های آثار خلق شده بهره‌ ببرند.

این مسئول بیان داشت: ودود موذن با برپایی این نمایشگاه و ارائه آثار منتخب 10 ساله خود در حقیقت آفریده‌های خود را در بوته نقد و بررسی گذاشته تا با رفع برخی از ضعف‌ها و نواقص احتمالی نیز بتواند در خلق آثار جدید بیش از گذشته نظر و سلیقه مخاطبان را مد نظر قرار دهد.

ناطق با بیان اینکه هیچ یک از آثار ارائه شده در این نمایشگاه فروشی نیست افزود: اگر قیمت واقعی این تابلو نقاشی‌ها ارائه شود شاید خرید آن از توان مالی و اقتصادی مردم بالاتر باشد که به همین خاطر تنها به عرضه آثار منتخب برای بازدید اکتفا کرده‌ایم.

 

*‌ نمایشگاه موذن با محوریت طبیعت‌گرایی

ودود موذن هنرمند اردبیلی نیز در حاشیه برپایی نمایشگاه مروری بر آثار نقاشی خودش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در این نمایشگاه 65 اثر نقاشی با تکنیک‌های رنگ و روغن به نمایش گذاشته شده و اکثر کارهای تکنیکی بر محوریت رئالیسم و گاه سوریالیسم است.

وی ابراز داشت: این نمایشگاه مروری بر آثار 20 سال گذشته در مقاطع مختلف کاری بنده است که در معرض نمایش گذاشته شده است.

این هنرمند بین‌المللی با بیان اینکه 90 درصد کارها با موضوع و محوریت طبیعت است، افزود: سعی کردم بیشتر طبیعت بکر و زیبای استان اردبیل را در فصول مختلف به تصویر بکشم و در کنار آن اقدام به چهره‌پردازی برخی شخصیت‌های گمنام اردبیلی با تکنیک رنگ روغن کرده‌ام.

موذن ابراز داشت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برای همه هنرمندان می‌تواند یک بستر شورآفرینی و علاقمندی بیشتر باشد که انتظار می‌رود در استان اردبیل حداقل هر ماه نمایشگاهی از آثار هنرمندان فرهیخته این دیار به معرض نمایش گذاشته شود.

وی در پایان ابراز داشت: از سال 63 با حضور در نمایشگاه‌های گروهی سطح کشور سعی کردم به عنوان یک هنرمند به این دیار مقدس، آثار خلق شده را در 17 نمایشگاه گروهی در شهرهای مختلف و حتی خارج از کشور در امریکا، آلمان، کانادا و فرانسه به نمایش بگذارم و در بیش از 10 نمایشگاه انفرادی در امریکا، کاخ سعدآباد تهران، تبریز و اردبیل به نمایش گذاشته‌ام.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول