اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام تولیت آستان‌ قدس رضوی:

سبک هنری جمهوری اسلامی در آستان ‌قدس به شکوفایی رسیده است

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام تولیت آستان ‌قدس رضوی در حاشیه بازدید از فعالیت‌های مکتب هنر رضوان موسسه آفرینش‌های هنری آستان ‌قدس رضوی گفت: سبک هنری عصر جمهوری اسلامی در اماکن متبرکه حضرت رضا(ع) به شکوفایی رسیده است.

سبک هنری جمهوری اسلامی در آستان ‌قدس به شکوفایی رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد ‌به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان ‌قدس رضوی، سیداحمد علوی با اشاره به جایگاه ویژه هنر در آستان ‌قدس رضوی اظهار کرد: حرم مطهر حضرت رضا(ع)، کانون تجلی هنر است و هنرمندان با عشق و ارادتی که به ساحت کبریایی ائمه اطهار(ع) و حضرت رضا(ع) داشته‌اند زیباترین و فاخرترین آثار خود را در زمینه‌های مختلف در جوار این بارگاه نورانی خلق کرده‌اند.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و توجه و تاکید ویژه تولیت آستان ‌قدس رضوی به مقوله هنر، شاهد شکوفایی، حفظ و احیای هنر در رشته‌های مختلفی هم‌چون هنر فرش‌بافی، خط، تذهیب، کاشی‌کاری و آینه‌کاری و ... هستیم.

وی ادامه داد: سبک هنری عصر جمهوری اسلامی با زیبایی و آراستگی تمام در رواق‌های مبارکه دارالحجه(عج)، امام خمینی(ره)، دارالرحمه و دارالهدایه حرم مطهر رضوی در معرض دید زائران و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در کتابخانه و موزه آستان‌ قدس رضوی زیباترین نمونه‌های خط و تذهیب و آثار هنری مختلف وجود دارد و در موزه و گنجینه قرآن سیر تحول هنر خطاطی در قرون و اعصار مختلف قابل مشاهده است.

علوی حفظ این آثار را به عنوان میراث فرهنگی جهان اسلام از مهم‌ترین اقدامات آستان‌ قدس رضوی دانست و افزود: گنجینه قرآن و نفایس آستان ‌قدس رضوی در حال حاضر از موزه‌های کم‌نظیر جهان اسلام است که در آن قرآن‌های منسوب به دست‌خط ائمه‌‌ معصومین(ع) و هم‌چنین برگ‌های زرین قرآن مشهور بایسنقری وجود دارد.

علوی اظهار کرد: هنری که متصل به الوهیت، معنویت و عشق و ارادت به اهل‌بیت(ع) باشد، از اقیانوس معرفت و معنا برخوردار است و انسان را به سمت کمال می‌برد و این هنر اثربخش است.

قائم‌مقام تولیت آستان‌ قدس رضوی با ابراز خرسندی از فعالیت‌های متنوع موسسه آفرینش‌های هنری گفت: پرورش استعداد‌های هنری و تربیت شاگردان توانمند موضوعی است که بایستی مورد توجه اساتید قرار گیرد تا هنرهای اصیل و فاخر ایرانی و اسلامی به آیندگان منتقل شده و در دسترس آنها باشد.

علوی ادامه داد: مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان ‌قدس رضوی کوشیده است تا علاوه بر حفظ،‌ توسعه و ترویج هنر اسلامی به ویژه هنرهای به کار رفته در حرم مطهر حضرت رضا(ع) با پردازش و تولید هنرهای اسلامی ایرانی در همه رشته‌ها و شاخه‌های مرتبط همت گمارد.

قائم‌مقام تولیت آستان ‌قدس رضوی با انتقاد شدید از اقدام خواننده هتاک به ساحت مقدس امام هادی(ع) تصریح کرد: این اقدام از انسانی منحرف که هنر را به ابتذال و آلودگی کشیده، سرزده و این قبیل افراد باید بدانند که انسان‌های معتقد و مسلمانان به‌ ویژه هنرمندان متعهد اجازه نمی‌دهند به مقدسات و ارزش‌هایشان توهین شود.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول