اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رتبه یک اسناد کشور به مشهد اختصاص دارد

اسناد ویژه صفویه و افشاری در مرکز آستان قدس رضوی

خبرگزاری فارس: مدیر امور اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی گفت: مرکز امور اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی با دارا بودن به ترتیب 69 و 32 هزار برگ سند دوره‌های صفویه و افشاریه حرف اول را در زمینه این اسناد در کشور می‌زند.

اسناد ویژه صفویه و افشاری در مرکز آستان قدس رضوی

ابوالفضل حسن‌آبادی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: در حال حاضر این منبع در اختیار بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران قرار دارد.

وی افزود: مرکز اسناد آستان قدس رضوی در سال 76 افتتاح شد هر چند که پایه‌ریزی‌های این مرکز از سال 72 شروع شده بود.

مدیر امور اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی با بیان اینکه پایه شکل‌گیری این مرکز با ساماندهی 286 هزار برگ سند از دوره صفویه تا انتهای دوره قاجاریه بوده است، تصریح کرد: در این میان بیش از 180 هزار برگ سند خانواده علم نیز به این میزان افزوده شده است.

وی میزان برگ‌های اسناد این مرکز را در حال حاضر بالغ بر 13 میلیون و 500 هزار برگ دانست و اظهار داشت: همین تعداد سند امروز آستان قدس را به یکی از بهترین مرکز اسناد در داخل و خارج از کشور تبدیل کرده است.

حسن‌آبادی با بیان اینکه سندهای آستان قدس رضوی از چند جهت حائز اهمیت برای این مجموعه است، افزود: مدون بودن و سازمان یافته بودن اسناد از جمله ویژگی‌های مذکور است.

وی خاطر نشان کرد: هم‌چنین این سندها نشان دهنده اهمیت موضوع وقف و نقش آن در سیستم جامعه و ساختارهای متنوع آن است.

مدیر امور اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی این مجموعه را دارای قدیمی‌ترین نهاد پزشکی ایران برشمرد و تاکید کرد: آستان قدس با تغییر ساختارهای خود، زمینه‌ساز تحول و تغییر اثرگذار شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مرکز امور اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی با دارا بودن به ترتیب 69 و 32 هزار برگ سند دوره‌های صفویه و افشاریه حرف اول را در زمینه این اسناد در کشور می‌زند.

حسن‌آبادی خاطر نشان کرد: هم‌چنین این مرکز با تاسیس واحدهای اسناد مکتوب، تاریخ شفاهی، دیداری و شنیداری و تصویری گام‌های ارزنده‌ای برای زنده نگه داشتن تاریخ این مرز و بوم برمی‌دارد.

مدیر امور اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی گفت: مرکز اسناد آستان قدس یکی از غنی‌ترین مراکز اسنادی ایران است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول