اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول گنجینه تمبر مرکز اسناد آستان قدس رضوی

جذب 13 هزار اثر در موزه آستان قدس رضوی

خبرگزاری فارس: مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و مسکوکات سازمان کتابخانه‌ها، ‌موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: 13 هزار اثر فرهنگی و تاریخی جذب گنجینه تمبر، ‌اسکناس و مسکوکات موزه آستان قدس رضوی شده است.

جذب 13 هزار اثر در موزه آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، محمدحسین یزدی‌نژاد با بیان این مطلب اظهار داشت: این اقلام شامل تمبر،‌ آلبوم تمبر، پاکت مهر روز،‌ پاکت‌های نامه تمبردار و بدون تمبر دوران قاجار و پهلوی، اسکناس‌هایی از ایران و سایر کشورها، مدال یادبود رزمندگان اسلام، مجموعه دست‌نوشته‌های جبهه، سکه‌های طلا،‌ نقره، و سرامیک و مواردی از این دست است که خریداری و به این گنجینه افزوده شده است.

وی هم‌چنین از افزوده ‌شدن سکه نقره ولایت عهدی امام رضا(ع)، سربرگ‌ها و پاکت‌نامه‌های مخصوص سلاطین قاجار، سکه‌های دوره ساسانی و دوره اسلامی و کوپن‌های نان ایران متعلق به دوره جنگ جهانی دوم خبر داد و افزود: مدال اهدایی سلطان قابوس (پادشاه عمان) به نظامی ایرانی نیز از دیگر موارد درخور توجه این اقلام است.

وی خاطرنشان کرد: اهدای سکه طلای یادبود آزادسازی کویت از اشغال رژیم بعث عراق و آلبوم تمبر اهدایی وابسته فرهنگی سفارت آلمان در ایران از دیگر مواردی است که در سال گذشته به این گنجینه افزوده شده است.

یزدی‌نژاد خاطرنشان کرد: بیش از 8 هزار و 500 قلم از این مجموعه، ‌اهدایی از سوی مجموعه‌داران تمبر، ‌شخصیت‌های مطرح داخلی و خارجی و ارادتمندان به ساحت علی بن موسی‌الرضا(ع) است و قریب به 4 هزار و 500 قلم از آنها نیز از طریق خریداری در سال گذشته به این گنجینه افزوده شده است.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول