اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی نکا خبر داد

فعالیت 20 خانه‌ تخصصی قرآن در شهرستان نکا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا از فعالیت 20 خانه‌ تخصصی قرآن در شهرستان نکا خبر داد.

فعالیت 20 خانه‌ تخصصی قرآن در شهرستان نکا

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، حجت‌الاسلام محمدعلی الیاسی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای قرآنی این شهرستان گفت: با راه‌اندازی مجمع قاریان در شهرستان، هفته‌ای دو روز با حضور 60 قاری قرآن، برنامه‌های مختلف قرآنی و کلاس‌های تخصصی قاریان قرآنی برگزار می‌شود.

الیاسی ادامه داد: بهره‌مندی از برنامه‌های حیات‌بخش قرآن در زندگی راهگشاست و باید در این راستا با تبیین درست برنامه‌های قرآنی برای بارور کردن فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش کنیم.

وی گفت: هم‌اکنون بیش از 20 موسسه‌ و خانه‌های قرآن کریم در شهرستان نکا به صورت تخصصی در راستای گسترش فرهنگ قرآنی فعالیت می‌کنند.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه نکا نیز در سخنانی، ضعف اصلی برخی از برنامه‌های قرآنی و فرهنگی را عدم برنامه‌ریزی درست دانست و بیان داشت: در برخی موارد در شناسایی قاریان و حافظان قرآن کوتاهی کرده‌ایم و این نشان می‌دهد که ما نتوانسته‌ایم به خوبی عمل کنیم.

حجت‌الاسلام ابوذر زارعی گفت: این نمایندگی با تمام ظرفیت در راستای نهادینه کردن امور قرآنی گام بر می‌دارد و به همین جهت نیز موقوفه‌ای را برای امور قرآنی و هزینه در این امر اختصاص داده است.‌

معاون فرماندار نکا نیز در سخنانی از نهج البلاغه به‌عنوان برادر قرآن نام برد که آموزش آن باید در جامعه فراگیر شود.

نجات‌علی سلیمی با اشاره به اینکه برگزاری محافل انس با قرآن نباید به ماه رمضان معطوف شود خواهان برگزاری فصلی محافل انس با قرآن شد.

رسول هادی زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا نیز بیان داشت: هم‌اکنون چهار موسسه قرآنی زیر نظر این اداره مشغول آموزش قرآن است تا برای فراگیر کردن این هدیه آسمانی در جامعه تلاش کنیم.

انتهای پیام/ی30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول