اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی تأکید کرد

اصلاح الگوی کشت راهکاری مناسب برای حمایت از تولیدکنندگان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: حرکت در مسیر توسعه و اصلاح الگوی کشت، با توجه به ظرفیت‌های تولیدی در بخش کشاورزی استان، به عنوان راهکاری مناسب در حمایت از تولیدکنندگان بخش زراعی و باغی محسوب می‌شود.

اصلاح الگوی کشت راهکاری مناسب برای حمایت از تولیدکنندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان پیش از ظهر امروز در جلسه مدیران جهاد استان اظهار کرد: توسعه کشاورزی در سطح آذربایجان‌شرقی بر محور" اصلاح الگوی کشت" راهکاری مناسب برای دستیابی کامل به اهداف تعریفی در بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اصلاح الگوی کشت در توسعه بخش کشاورزی، از آن به عنوان راهکاری مناسب برای توسعه بخشی به اقتصاد مبتنی بر کشاورزی پایدار در آذربایجان‌شرقی یاد کرد.

وی افزود:مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ها موظفند با توسعه تعاملات خود با بهره‌برداران، تولیدکنندگان و همچنین تشکل‌های صنفی، در پیشبرد اهداف توسعه‌ای این بخش مهم از اقتصاد منطقه و کشور، با تمام توان خود عمل کرده و در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری"سال تولید ملی،حمایت از کار و سرمایه ایرانی"نام گرفته است، با استفاده از امکانات موجود و در سایه تفکر جهادی حاکم بر سازمان، در راه رسیدن به توسعه پایدار، تمام تلاش خود را معطوف بر استفاده بهینه از منابع موجود و مدیریت دقیق و کم خطا در این امر خطیر کنند.

محمدیان گفت: این موضوع که حرکت در مسیر توسعه و اصلاح الگوی کشت، با توجه به ظرفیت‌های تولیدی در بخش کشاورزی استان، به عنوان راهکاری مناسب در حمایت از تولیدکنندگان بخش زراعی و باغی محسوب می‌شود.

وی افزود: استفاده بهینه از آب مصرفی در بخش زراعی و باغی، امکان افزایش سطوح زیر کشت محصولات با توجه به مدیریت بهینه در روش کشت الگویی، کاهش ریسک تولید در این روش با توجه به بررسی‌های کارشناسی در امر خاک، آب و هوا قبل از آغاز این روش و کاهش هزینه‌های تولید در کوتاه مدت از جمله دلایلی است که توسعه آن را در بخش زراعی و باغی با توجه به امتیازات آن در میان و بلند مدت ضروری ساخته و جهاد کشاورزی استان در راستای دستیابی به توسعه پایدار در بخش کشاورزی، با تعامل بیش از پیش با بهره‌برداران و تشکل‌های تولیدی بخش، سعی بر این دارد با گسترش آن در تمام شهرستان‌ها، بتواند در زمان تعیین شده، تحقق توسعه پایدار بخش را عملی سازد.

محمدیان، توسعه آبیاری تحت فشار و کشت گلخانه‌ای را با توجه به اقتصادی‌تر بودن تولید محصولات کشاورزی با استفاده از این روش، ضروری دانست.

وی اضافه کرد: ایجاد اشتغال مولد برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی، نوسازی و بازسازی ناوگان موتوری، توسعه مراکز فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی، بازاریابی و ایجاد زمینه لازم برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی به خارج از کشور، کشت سفارشی و توسعه امر پژوهش و تحقیق در بخش کشاورزی با هدف کاربردی کردن نتایج تحقیق در زیربخش‌ها در روند توسعه بیشتر بخش‌های دامی، باغی و زراعی در تطابق چشمگیرتر با اهداف توسعه‌ای سازمان، از دیگر مواردی است که تلاش مجموعه سازمانی برای دستیابی هرچه بهتر به آن تداوم دارد.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول