اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مناظره 2 کاندیدای مجلس همدان ـ3

کارخانه: مدیریت استان قوی و کارآمد نیست

خبرگزاری فارس: دو کاندیدای مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه همدان و فامنین در مناظره‌ای به پرسش‌های دانشجویان پاسخ گفتند.

کارخانه: مدیریت استان قوی و کارآمد نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان در ادامه برنامه دومین مناظره کاندیداهای مجلس در حوزه انتخابیه همدان و فامنین هر دو نامزد انتخاباتی ضمن پرداختن به سؤالات دانشجویان برخی از مسائل حواشی انتخابات را نیز مطرح کردند.

در ابتدا سید محمد‌کاظم حجازی با اشاره به تخریب‌های صورت گرفته علیه خود اظهار داشت: افرادی که در این شهر و دیار هستند می‌بینند که از آغاز انتخابات مرحله اول عده‌ای آنچه که در فضای نفی عملکردها بود به جهت آن که دلیلی برای رد آنها نداشتند، در فضای تخریب وارد شدند.

وی افزود: قائل به این هستم معمولاً کسانی در حوزه تخریب وارد می‌شوند که به دنبال نفی کار دیگری هستند لذا خیلی از افراد مطرح کردند که فلانی چه کارهایی کرده است.

کاندیدای نهمین دوره مجلس در حوزه انتخابیه همدان و فامنین گفت: نخستین جزوه‌ای که با عنوان دستاورد به چاپ رساندم آقایان در صحبت‌هایشان مطرح کردند که مگر کار نماینده پی‌گیری پروژه‌های عمرانی است، شما باید در مجلس قانون‌گذاری می‌کردید.

وی ادامه داد: ده‌ها پروژه‌ای که موجب رفع بسیاری از مشکلات مردم بود تحت این عنوان که پرداختن به اینها دور شدن از امر قانون‌گذاری است در اذهان مردم سؤال ایجاد کرد.

حجازی با اشاره به جلسه دانشگاه بوعلی سینا و مشکلات به وجود آمده گفت: با چاپ یک برگه تمام فعالیت‌های بنده در مجلس را صفر منظور کردند و حوزه عملکرد کاندیدای رقیب در یک نقطه متفاوتی مطرح شده بود.

وی اضافه کرد: جامعه اسلامی از قبل کاندیدای مورد نظر را معرفی کرده بودند این کار را در ورودی جلسه پرسش و پاسخ برای جهت دادن اذهان عمومی انجام دادند.

کاندیدای نهمین دوره مجلس در حوزه انتخابیه همدان و فامنین ابراز کرد: وقتی که ویژه نامه‌ای برای اعلام نظر افراد مختلف از جمله دکتر حداد عادل و آقای ابوترابی چاپ و توزیع می‌شود در مقابل، پیامک چند 10 هزار نفری ارسال می‌کنند که شما چرا از دیگران هزینه می‌کنید.

وی با طرح این سؤال که چرا انتشارات دانشگاه بوعلی صرفاً برای یک کاندیدا استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: خب بگویند این امکانات مربوط به بخش خصوصی است چرا در دانشگاه با برخورد فیزیکی پاسخ پرسش‌شونده داده می‌شود.

حجازی گفت: عزیزی بر حسب اینکه در شهر دیگری در کنگاور کاندیدا شده و برای هر دوره مجلس هزار یا دو هزار مورد رأی آورده است در دوره‌های بعد در همدان کاندیدا شود این سؤال برای مردم پیش می‌آید که اگر به این شهر تعلق خاطر دارند چرا به صورت متمرکز در همدان فعالیت نکرده‌اند.

کارخانه در ادامه در واکنش به سخنان حجازی بیان کرد: بنده به هیچ عنوان اعتقادی به تخریب ندارم و هر کس این کار را انجام دهد از نظر شرعی مسئول است و شرعاً تخریب دیگران را حرام می‌دانم.

وی اظهار داشت: در دوم خرداد با توجه به اینکه به طور قاطع از رهبری دفاع می‌کردم و در مقابل جریان دوم خرداد بودم آن زمان برد با آنان بود و در مجلس ششم هم رأی نیاوردم و افتخار می‌کنم که این جریان از بنده حمایت نکرد.

کاندیدای نهمین دوره مجلس در حوزه انتخابیه همدان و فامنین ادامه داد: ویژه نامه‌ای منتشر شده که نه مدیر‌مسئول دارد و نه صاحب امتیاز و در آن جا از قول آیت‌الله نوری عنوان شده که همدانی‌ها به داد همدان برسید، اینها واقعاً تخریب نیست.

در ادامه مجری برنامه با طرح این سؤال از حجازی که چرا شما با زیرکی تمام پروژه‌های استان را به مرکز استان از جمله پتروشیمی منتقل کردید درصدد پاسخ از وی برآمد که حجازی نیز در ادامه گفت: زمانی که به مجلس رفتم انتقال خط لوله اتیلن به همدان معطل مانده بود که با گذاشتن جلسه و رایزنی مشکل حل شد.

وی اضافه کرد: سایر پروژه‌های عمرانی بر حسب نیاز منطقه به همدان منتقل شد به عنوان مثال منطقه ویژه اقتصادی به همدان آمد اما در کل استان اثر می‌گذارد، اگر ایستگاه اصلی راه‌آهن همدان مشهد در مرکز استان قرار گرفت به خاطر نیازهای مرکز استان بود.

در ادامه برنامه سؤال دیگری از کارخانه با این عنوان که مدرک خود را از کجا گرفته‌اید و چرا برای تبلیغات خود از چاپخانه دانشگاه بوعلی سینا استفاده می‌کنید مطرح شد و وی نیز پاسخ داد: کارشناسی علوم و فنون هسته‌ای از دانشگاه تهران دارم و سال 1355 با رتبه اول قبول شدم و بعد از آن در سازمان انرژی اتمی ایران مشغول به کار شدم.

کاندیدای نهمین دوره مجلس در حوزه انتخابیه همدان و فامنین بیان کرد: ما تبلیغات خودمان را به چاپخانه روشن دادیم و دانشگاه چندین سال است چاپخانه خود را به بخش خصوصی اجاره می‌دهد و این مرکز با دانشگاه قرارداد دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد بنده با جا به جایی یک عدد رأی وارد مجلس شوم خیانت کرده‌ام ما با خدا معامله کردیم و هیچگونه مشکلی با رقیب خودم ندارم و شرایط اقتضا کرده که به رقابت با یکدیگر بپردازیم.

کارخانه در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌ای برای توسعه استان دارید اظهار داشت: برای توسعه و پیشرفت استان برنامه 220 ماده‌ای تدوین شده است که قابل اجرا در تمام زمینه‌ها است و در رابطه با تولید ملی بنده 200 راهکار آماده تدوین و تعریف کرده‌ام که در وهله نخست در استان اجرایی خواهم کرد.

وی تأکید کرد: توسعه گردشگری به مدیریت استان بر می‌گردد که مدیریت استان قوی و کارآمد نیست که طرح توسعه استان را با سرعت زیاد بتواند به جلو ببرد لذا جایگاه استان باید بالاتر از وضعیت موجود باشد.

در ادامه برنامه، حجازی برای مرتبه چندم گلایه‌های خود را مطرح کرد و افزود: رویه اخلاق در انتخابات اصول پذیرفته شده‌ای است که هراس در این میدان ورود پیدا می‌کند باید رعایت تمامی جوانب را داشته باشد.

وی اضافه کرد: کسانی که در حوزه تخریب وارد می‌شوند نخستین اثبات ناتوانی طرح و برنامه‌های خودشان است، برادر عزیزم در جلسه محبت دارند ولی من نمی‌توانم نسبت به مسائلی که در مساجد مختلف بین دو نماز علیه بنده صحبت می‌شود تذکری ندهم.

حجازی گفت: اینکه انسان مبانی اعتقادی خود را بتواند در عمل ملاحظه بکند و فضای اجرایی برای آن به وجود بیاورد ارزشمند است و برخی نباید رفتار خود را نسبت به دیگران تنها در قالب انتخابات ببینند و دو روز دیگر در جامعه در جلوی چشم یکدیگر هستیم.

حجازی اضافه کرد: شما چند روز قبل به من می‌گفتید که در بین سایر کاندیداها اصلح‌تر هستید حالا در این چند روز اخیر دست من به بیت‌المال و اموال مستضعفین باز شده است؟

کارخانه در پاسخ به اظهارات حجازی با بیان اینکه من معتقدم مجلس باید توانمند باشد و افراد متخصص در کمیسیون‌های مختلف حضور داشته باشند گفت: طبق سخنان رهبری مجلس باید فعال، پرنشاط و پویا باشد و من چیزی غیر از اینها نگفته‌ام و در مساجد کسی را تخریب نکردم.

وی تصریح کرد: ما امتحان خودمان را در مورد پاک بودن در مسائل مالی به خوبی پس داده‌ایم و ثابت کردیم، در مجلس به ما خانه‌ای دادند که ارزش 300 میلیون تومانی داشت اما نگرفتیم و استفاده نکردیم.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول