اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی مرکز تحقیقات حجاب ریحانةالنبی(س) ارومیه:

مسئولان در حمایت از طرح‌های حجاب کوتاهی می‌کنند

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة‌النبی(س) ارومیه گفت: مسئولان در پرداخت اعتبارات طرح‌های حجاب مرکز ریحانةالنبی کوتاهی می‌کنند.

مسئولان در حمایت از طرح‌های حجاب کوتاهی می‌کنند

حجت‌الاسلام میریحیی میرفتحی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: طرح حجاب ریحانة‌النبی(س) بعد از انقلاب اسلامی به عنوان نخستین و موفق‌ترین طرح در زمینه عفاف و حجاب از سال 84 در کشور راه‌اندازی شد و در مدت زمان اندک موفقیت‌های چشمگیری را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های حجاب این موسسه کپی‌برداری می‌شود، افزود: طرح‌های انجام شده در این مرکز با اسامی و اشکال مختلف در کشور اجرا می‌شود، در واقع این مرکز تبدیل به الگوی موفقی در مسیر حجاب شده‌ و دیگران از طرح‌ها و روش‌های آن برای نهادینه‌کردن عفاف و حجاب استفاده و از آن کپی‌برداری می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: مرکز ریحانةالنبی چهار سال متوالی با وجود مشکلات فراوان مالی و اداری در 16 مدرسه ارومیه و با زیرپوشش قراردادن چهار هزار و 200 دانش‌آموز و فعالیت 34 مربی آموزش دیده فعالیت‌های خود را اجرا کرد و تاکنون موفق، کارآمد و پربازده بوده به طوری که مورد حمایت خانواده‌ها قرار گرفته و مدیران مدارس نیز از آن استقبال کرده‌اند.

میرفتحی‌زاده بیان کرد: متاسفانه در جلسات استان به نام مرکز ریحانة‌النبی و با گسترش طرح‌های آن اعتباراتی مصوب و به دستگاه‌های مربوط نیز ارجاع شده است، ولی مسئولان در پرداخت اعتبارات کوتاهی می‌کنند و آن را در اختیار مرکز قرار نمی‌دهند و همین مسئله سبب شده تا مرکز حجاب ریحانةالنبی به دلیل مشکلات فراوان مالی دیگر قادر به اجرای طرح نباشد.

وی افزود:‌ عدم حمایت و همکاری مسئولان سبب تعطیلی طرح‌های کاربردی حجاب این مرکز در ارومیه می‌شود.

دبیر اجرایی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة‌النبی(س) ‌ارومیه خاطرنشان کرد: نامشخص‌بودن اعتبارات اجرای طرح از طرف استان و همچنین قول و قرارهای بدون عمل سبب شده تا برای ادامه اجرای طرح با علمای اهل ارومیه که در قم ساکن هستند ارتباط برقرار کرده تا این طرح موفق با وجود مشکلات فراوان، احیا شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول