اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

"مهدی عاکف" در گفت‌وگو با فارس:

«محمد مرسی» نامزد اسلامگرا پیروز انتخابات مصر است

خبرگزاری فارس: رهبر سابق اخوان المسلمون مصر گفت: همانطور که مهاجران مصری کاندیدای اخوان المسلمون را برای ریاست جمهوری کشورشان برگزیدند ملت مصر نیز مرسی را به عنوان رئیس جمهور خود بر خواهد گزید.

«محمد مرسی» نامزد اسلامگرا پیروز انتخابات مصر است

"محمد مهدی عاکف" رهبر سابق اخوان المسلمون مصر در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با شدید خواندن رقابت بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر اوضاع امنیتی را آرام توصیف کرد و با اشاره به اقبال عمومی مردم مصر به نامزد اخوان المسلمون در انتخابات پارلمان گفت: معتقدم که در این انتخابات نیز مردم به محمد مرسی نامزد اخوان المسلمون رأی خواهند داد.

وی با بیان اینکه محمد مرسی خودش به دنبال کاندیداتوری برای پست ریاست جمهوری نبوده است، تاکید کرد که مرسی به درخواست جماعت اخوان المسلمون حاضر به ورود به عرصه انتخابات شد.

عاکف علت اقبال آحاد ملت مصر از مرسی را فرهنگ و علم بالای وی خواند و افزود: کاندیدای جماعت اخوان المسلمون در اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعد از سرنگونی رژیم سابق از سایر کاندیداها باتجربه تر است و از بینش و شم سیاسی بیشتری نسبت به سایرین برخوردار است.

وی ملت مصر را هوشیار و آگاه توصیف کرد و با بیان اینکه این ملت بیدار بهترین گرینه را برای ریاست جمهوری خود انتخاب می‌کنند ابراز امیدواری کرد که خداوند تبارک و تعالی آنچه خیر است را برای مصر رقم بزند و این حق مردمی در کمال آرامش برگزار شود.

رهبر سابق اخوان المسلمون در پاسخ به سئوالی مبنی بر مطرح شدن موضوعاتی از جمله روی گردانی ملت مصر از اخوانی‌ها به علت عملکرد نامناسب آنها در پارلمان گفت: چنین موضوعاتی از سوی رسانه‌های مغرض و نخبگان فاسد مطرح می‌شود که به دنبال سنگ اندازی فرا روی پارلمان هستند لذا به تفرقه افکنی و شبهه افکنی روی آورده‌اند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره نتایج نظرسنجی که در مصر برگزار می‌شود، پیشی گرفتن کدام یک از کاندیداها را نشان می‌دهند؟ گفت: نظر سنجی‌ها را رها کنید زیرا به صورت مغرضانه و در راستای اهداف برخی‌ها برگزار و نتایج فاسد آنها اعلام می‌شود. لذا نظر سنجی سالم و بی طرفانه وجود ندارد.

عاکف با اشاره به پیشی گرفتن محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری در بیرون کشور گفت: همانطور که مهاجران مصری کاندیدای اخوان المسلمون را برای ریاست جمهوری کشورشان برگزیدند ملت مصر نیز مرسی را به عنوان رئیس جمهور خود بر خواهند گزید.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول