اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/اولین انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از مبارک/

مرسی: در توافقنامه کمپ‌دیوید تجدید نظر خواهم کرد/ نباید مصر دنباله روی کشورهای بیگانه باشد

خبرگزاری فارس: محمد مرسی، نامزد جماعت اخوان المسلمون با اشاره به اینکه قضیه فلسطین، قضیه‌‌ای محوری برای رئیس‌جمهور آینده مصر خواهد بود، ‌تاکید کرد در هیچ شرایطی نه به اسرائیل سفر و نه از مقام اسرائیلی در مصر استقبال می‌کند.

مرسی: در توافقنامه کمپ‌دیوید تجدید نظر خواهم کرد/ نباید مصر دنباله روی کشورهای بیگانه باشد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری المصری الیوم، نگاهی به برنامه‌های اعلام شده توسط "محمد مرسی" که پس از رد صلاحیت "خیرت الشاطر" به عنوان نامزد جماعت اخوان المسلمون در انتخابات ریاست جمهوری مصر معرفی شد، تاکید می‌کند که از دید وی قضیه فلسطینی یکی از مهمترین قضایایی است که رئیس جمهوری آینده مصر باید بر آن تمرکز کند.

وی در تشریح دیدگاه خود در این‌باره با اشاره بر اینکه در صورت پیروزی در انتخابات و رسیدن به ریاست جمهوری مصر پیمان "کمپ دیوید" را لغو نخواهد کرد، توضیح می‌دهد: با این حال هیچ‌گاه دست اسرائیل را در زیر پاگذاشتن بندها و مواد این توافقنامه باز نخواهد گذاشت.

مرسی تاکید می‌کند که پس از تبدیل شدن این توافقنامه به پیمان تسلیم مصر و خفت و خواری مردم این کشور، وی در اجرای بندهای آن به گونه‌ای تجدید نظر خواهد کرد که بندهای دقیق و آنگونه که در این پیمان ذکر شده به اجرا درآیند.

وی همچنین سفر به سرزمین‌های اشغالی در هر شرایطی در آینده چه رئیس جمهور باشد چه نباشد، را رد و در همین راستا تاکید می‌کند که با دعوت از هر مقام مسئول اسرائیلی به مصر به شدت مخالف است.

نامزد جماعت اخوان المسلمون در عرصه سیاست داخلی و خارجی همچنین متعهد شد که منافع ملت مصر را در نظر بگیرد و هیچ‌گاه از سیاست‌هایی تبعیت نکند که وابستگی و دنباله‌روی مصر از کشورهای بیگانه را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول