اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/اولین انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از مبارک/

مرسی: مردم مصر در ابراز عقیده آزاد و از حقوق برابر برخوردارند

خبرگزاری فارس: محمد مرسی، نامزد اسلام‌گرای انتخابات ریاست جمهوری مصر با اشاره به اینکه مردم مصر در آزادی عقیده تا جایی که به آزادی دیگر لطمه وارد نکند، آزاد هستند، همه شهروندان مصری را در حقوق و وظایف برابر دانست.

مرسی: مردم مصر در ابراز عقیده آزاد و از حقوق برابر برخوردارند

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الشروق، "محمد مرسی"، نامزد جماعت احوان المسلمون و رئیس حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی این جماعت در ادامه نشست‌های تبلیغاتی خود روز گذشته در منطقه سوهاج حضور یافت.

مرسی در این تجمع انتخاباتی که شماری از رهبران جماعت اخوان المسلمون و 3 کشیش مصری نیز حضور داشتند، گفت: شهروندان مصری از هر آیین و دینی که باشند، فرزندان این کشور هستند، یک خدا را پرستش می‌کنند، دارای یک تاریخ هستند و بزرگ‌ترین ارتباط دهنده آنها رود نیل است.

وی افزود: مردم مصر از بین تمام ملل موفق شدند، تاریخ و تمدن خود را حفظ کنند و حتی تمدن‌های جدیدی هم بنا کنند، چون آنها ملتی سازنده و پوپا و نه مخرب و ویران‌گر هستند.

مرسی با اشاره به اینکه هنگامی‌که اسلام پای به مصر گذاشت مردم با اختیار خود و نه با اجبار به این آیین درآمدند، گفت: انقلاب 25 ژانویه مصر این فرصت را فراهم کرد تا مردم مصر بنای ظلم و فساد را سرنگون کنند و هو اکنون این انقلاب بزرگ‌ترین تضمین برای تحقق اهداف خود در تمام عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و علمی است.

نامزد جماعت اخوان المسلمون در ادامه تاکید کرد که رئیس جمهور آینده باید مطالبات مردم را مد نظر داشته باشد و خواسته‌های آنها را به اجرا بگذارد.

وی تاکید کرد که مردم مصر در آزادی عقیده تا جایی که به آزادی دیگر لطمه وارد نکند، آزاد و همه شهروندان مصری در حقوق و وظایف برابر و مساوی هستند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول