اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سوم خرداد در همدان

مرحله نهایی جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان از برگزاری مرحله نهایی هفدهمین جشنواره قرآنی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در همدان خبر داد.

مرحله نهایی جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا شکوهی صبح امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به معضلات متعدد فرهنگی در جامعه کنونی، قرآن و تأسی به آموزه‌های آن را بهترین نسخه شفابخش در راستای مقابله با معضلات فرهنگی قلمداد کرد و اظهار داشت: عمل به فرامین گرانسنگ این کتاب آسمانی توسعه پایدار فرهنگی و اجتماعی را نیز موجب می‌شود.

وی، پویایی و پایداری فرهنگ اصیل فرهنگی و اجتماعی را مستلزم اقبال و عمل جدی آحاد مردم جامعه به قرآن و سنت ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: اصحاب رسانه در ترویج و اعتلای این فرهنگ نقشی مؤثر و کلیدی دارند و نخبگان دانشگاه نیز در این زمینه می‌توانند نقش عمده‌ای ایفا کنند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به میزبانی همدان در مرحله نهایی هفدهمین جشنواره قرآنی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، عنوان کرد: مراسم افتتاحیه این جشنواره در سوم خردادماه سال جاری مصادف با فتح خرمشهر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان همدان در مراسم افتتاحیه این جشنواره، ابراز داشت: هدف بر این است که در مراسم افتتاحیه یکی از وزرای بهداشت، آموزش و پرورش و یا ارشاد حضور داشته باشند.

شکوهی با بیان اینکه مرحله نهایی هفدهمین جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در 10 رشته و چهار بخش برگزار می‌شود، تصریح کرد: چهار بخش این مرحله شامل بخش شفاهی، کتبی، هنری و پژوهشی است که هر یک دارای زیرمجموعه‌های مشخصی است.

به گفته وی، هدف از برگزاری مرحله نهایی هفدهمین جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در همدان، توسعه مفاهیم و فرهنگ قرآنی در سطح دانشگاه‌ها و آحاد مردم، تجلیل از فعالان و نخبگان قرآنی در بین دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و ایجاد فضایی با نشاط معنوی در بین دانشگاهیان است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در راستای برگزاری این جشنواره در همدان 10 کمیته مختلف فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: مسئولیت کمیته داوران بر عهده معاونت دانشجویی وزارت بهداشت و 9 کمیته دیگر نیز بر عهده دانشگاه علوم پزشکی همدان است.

وی با اشاره به حضور قاریان بین‌المللی در این جشنواره خاطرنشان کرد: در برنامه کرسی تلاوت قرآن کریم که در مسجد دانشگاه برگزار می‌شود نیز از سخنرانی ویژه " آقای قنبری همدانی" بهره گرفته خواهد شد.

شکوهی با بیان اینکه شرکت عموم مردم در کرسی تلاوت قرآن کریم در مسجد دانشگاه بوعلی آزاد است، تصریح کرد: حضور آحاد مردم در این کرسی، انگیزه اصلی برگزاری آن در مسجد بزرگ دانشگاه بوعلی سینا است.

وی با اشاره به مصادف شدن مراسم اختتامیه این جشنواره با سالروز شهادت امام هادی(ع) (پنجم خرداد)، عنوان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی سخنران ویژه مراسم اختتامیه خواهد بود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: در این مرحله از جشنواره 500 نفر از برگزیدگان قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور حضور دارند که از این تعداد 270 نفر از خواهران و 230 نفر نیز از برادران 56 دانشگاه علوم پزشکی ایران هستند.

وی در پایان سخنان خود فراهم شدن بسترهای مناسب فرهنگی و قرآنی در استان را از جمله علل میزبانی این جشنواره در همدان عنوان کرد و گفت: برگزاری موفق جشنواره نشریات دانشجویی در بهمن ماه سال گذشته به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز بازتاب بسیار خوبی داشت.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول