اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی

22 طرح در کمیته انضباط اجتماعی خراسان‌رضوی تصویب شد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی گفت: 22 طرح در قالب حوزه کمیته انضباط اجتماعی استان به تصویب رسید.

22 طرح در کمیته انضباط اجتماعی خراسان‌رضوی تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری صبح امروز در کارگروه فرهنگی اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی در سالن اجتماعات این مرکز، اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی به دستورات ولایت‌فقیه هم از لحاظ اجتماعی و هم شرعی نگاه می‌شود و مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید در اجرای قوانین پیشرو بوده زیرا مردم آنها را به عنوان یک الگو در انجام کارهای روزانه خود قرار می‌دهند.

غفاری اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی از آنجا که تمام قوانین و آیین‌نامه و دستورات با اجازه و به واسطه نصب ولایت فقیه انجام می‌گیرد، هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ اجتماعی واجب‌الاجرا هستند.

وی تاکید کرد: اجرای قوانین و احترام به آن باید اول توسط مسئولان و مدیران صورت گرفته و آنگاه از مردم انتظار احترام به قانون و قانون‌گرایی داشت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی افزود: کسانی که بر خلاف قانون و شرع بیش از 60 میلیارد تومان از مردم دریافت کرده‌اند حق دارند کمک‌های ده‌ها میلیاردی دولت را به قِران قیاس کنند.

وی افزود: مدیرانی که بر خلاف ضوابط جاری کشور بیش از 700 میلیون تومان هزینه دفاتر کار خود می‌کنند، حق دارند پنجه بر صورت دولت و مسئولان استانی بکشند.

غفاری افزود: خوش‌بختانه رشد ورودی زندان‌ها در بعضی از جرایم به 12 درصد رسیده و میانگین آن 6 درصد کاهش جرایم به طور کلی بوده و این نشان‌ دهنده کاهش جرایم است.

غفاری در ادامه افزود: مهم‌ترین مسئولیت ما در انضباط اجتماعی از بین‌ بردن موضوعات اعتیاد، طلاق، توهین و ضرب و جرح است که باید در کاهش این جرم در استان تلاش شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان‌رضوی گفت: استفاده از بلوتوث، اینترنت و تلفن همراه باید به عنوان یک ابزار نوپدید نگاه کرد و نه اینکه آنها را به عنوان آسیب در بین مردم تلقی کرد.

غفاری خاطرنشان کرد: آنچه اسلام از ما مسلمانان خواسته باید بیشتر در جامعه به وسیله خود مردم رعایت شود، تا خداوند از ما راضی و خشنود باشد.

وی افزود: برنامه‌های به تصویب رسیده در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استانداری باید از لحاظ اجرایی تاثیرات عمیقی در جامعه بگذارد.

در این جلسه 22 طرح در قالب (معرفی شهروندان نمونه در انضباط اجتماعی، برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی، برگزاری برنامه‌های آموزشی مهارت زندگی ده‌گانه در حاشیه شهر در سال جاری در راستای تقویت خودباوری و تقویت برنامه‌های اورژانس اجتماعی و مدیریت فرهنگی در فضاهای بلااستفاده و محل‌های اختفا در حاشیه شهر) به تصویب اعضای جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استانداری رسید.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول