اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شمار زیادی از بانوان

همایش بزرگ تقدیر از بانوان پردیسی برپا شد

خبرگزاری فارس: همایش بزرگ تقدیر از بانوان پردیسی با حضور شمار زیادی از بانوان و مسئولان برپا شد.

همایش بزرگ تقدیر از بانوان پردیسی برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، امشب همایش بزرگ تقدیر از بانوان شهر جدید پردیس به همت شهرداری و شورای اسلامی این شهر و با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان در سالن ورزشی علی بن ابی‏طالب (ع) برگزار شد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این مراسم با بیان اینکه تنها معنای مادر، باروری نیست، بر لزوم پرهیز از افراط و تفریط در زیبایی زنانه تاکید کرد.

حجت‏الاسلام محمد برمایی اظهار داشت: نمی‏توان این معنای ژرف یعنی مادر را حتی در چندین مقاله و سخنرانی تشریح کرد.

وی اضافه کرد: زن دارای چهار انرژی است که مادری رده نخست این انرژی‏ها را شامل می‏شود که به هیچ عنوان تنها معنای آن زایش و باروری نیست.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به یکی از القاب مشهور حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: یکی از مشهورترین القاب دخت نبی مکرم اسلام (ص)، "ام ابیها" بود.

برمایی در تشریح علل انتخاب این لقب شایسته برای بانوی دو عالم خاطرنشان کرد: حس مادری و رسیدگی به پدری پر دغدغه همچون رسول اسلام (ص) از سوی حضرت فاطمه زهرا (س) از همان اوان کودکی نشان‏دهنده وجود این حس فطری ذاتی در بانوان است.

وی با تاکید بر تفاوت مادری نادرست و مادری صحیح اظهار داشت: اگر شما بدون واگذاری مسئولیت‏های مختلف به دیگر اعضای خانواده همه بار زندگی را به تنهایی به دوش می‏کشید، بدون شک مادری را به شکل صحیح عملی نساخته‏اید.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: بنابراین مادری زمانی صحیح و اصولی است که می‏تواند بزرگانی همچون امام حسن و امام حسین (ع) را پرورش دهد.

برمایی، سایه مادر را مایه سربلندی و البته گاه عامل سرشکستگی یک قوم خواند و افزود: سایه مادری بانویی بزرگ همچون حضرت فاطمه زهرا (س) موجبات خطاب فرزندان امیرالمومنان علی (ع) با لقب "بنی‏فاطمه" را فراهم ساخته است.

وی تصریح کرد: در مقابل وجود زنی بدکاره همچون "مرجانه" چنان باعث سرشکستگی قوم منصوب به "عبیدالله ابن زیاد" شده بود که او را به طعنه و از روی تمسخر "ابن‏مرجانه" خطاب می‏کردند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، همه بانوان جامعه اسلامی را به خودداری از افراط و تفریط در زیبایی زنانه توصیه کرد.

برمایی برای تشریح بیشتر این موضوع به بیان گفتاری از حضرت امیرالمومنان علی (ع) تکیه کرد و افزود: حضرت علی (ع) در پاره‏ای از فرمایشات خویش می‏فرمایند که "من هرگاه به منزل باز می‏گشتم با دیدن فاطمه همه دغدغه‏های خود را فراموش می‏کردم".

وی ادامه داد: بی‏شک نخستین اختر تابناک امامت و ولایت با مشاهده بانویی آراسته آن همه دغدغه‏های جامعه صدر اسلام را به فراموشی می‏سپرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: با توجه به این سیره بانوی گرامی اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) زنان جامعه اسلامی نیز باید از افراط و تفریط در زیبایی‏های زنانه بپرهیزند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول