اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده ابوریحان بیرونی:

بختیاری‌ها در صف مقدم پاسداری از کشور قرار دارند

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده ابوریحان بیرونی گفت: بختیاری‌ها همواره در طول تاریخ در پاسداری از مرزهای جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی کشور در صف مقدم بوده‌اند.

بختیاری‌ها در صف مقدم پاسداری از کشور قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، کیانوش کیانی عصر امروز در بازدید از جاذبه‌های گردشگری این استان، اظهار داشت: کلاس‌های آموزشی در موزه‌های کشور باید تشکیل شود و دانش‌آموزان از همان ابتدا با تاریخ و تمدن خود به خوبی آشنا شوند.

وی افزود: در فرانسه دانش‌آموزان را به موزه لوور پاریس می‎برند و برای آن‌ها کلاس‌های آموزشی می‌گذارند که در کشور ما هم باید چنین برنامه‌هایی اجرا شود.

کیانی با تاکید بر توسعه موزه‌ها در کشور، تصریح کرد: موزه‌ها از آنجایی که در حفظ و حراست از آثار تاریخی و ملی هر کشور نقش مهمی ایفا می‎‌کنند، دارای اهمیت بالایی هستند.

وی افزود: با توسعه موزه‌ها می‎توان گام مهمی در راستای اکوتوریسم و درآمدزایی در نقاط مختلف کشور برداشت.

رئیس پژوهشکده ابوریحان بیرونی بر ضرورت بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی تاکید کرد و اظهار داشت: بازدید از موزه‌ها بهترین کلاس آموزشی برای افراد است تا به طور مستقیم با فرهنگ و تمدن باستانی خود آشنا شوند.

کیانی در ادامه با اشاره به نقش مهم بختیاری‌ها در حفظ و حراست از فرهنگ و تمدن کشور، افزود: بختیاری‌ها همواره در طول تاریخ در پاسداری از مرزهای جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی کشور در صف مقدم بوده‌اند.

وی با اشاره به نقاشی‌های قلعه تاریخی چالشتر شهرکرد، تصریح کرد: با تهیه کتاب و اسلاید از این نقاشی‌های تاریخی می‌توان آن را در اختیار عموم مردم قرار داد.

وی به هنر قالیبافی این استان نیز اشاره کرد و گفت: هنر قالیبافی در این استان خاستگاه و قدمت بالایی دارد که ایجاد موزه فرش می‌تواند این قدمت را به نحو مطلوب‌تری به افراد نشان دهد.

کیانی خاطرنشان کرد: امید می‌رود با توجه به ظرفیت‌ها‌ی بالای این استان در بخش‌های مختلف فرهنگی و تمدنی به‌زودی شاهد رشد و رونق صنعت گردشگری در آن باشیم.

انتهای پیام‌/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول