اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

آمیزش الگوهای اسلامی و غربی آسیب‌زاست

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: علت اصلی آسیب‌های موجود در خانواده‌ها درآمیختگی الگوهای اسلامی با الگوهای غربی است.

آمیزش الگوهای اسلامی و غربی آسیب‌زاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از اداره کل بهزیستی استان اردبیل غلامعلی رضایی در همایش بررسی راهکارهای تحکیم بنیان خانواده اظهار داشت: علت رنج انسان‌ها در جامعه امروزی عدم توجه به مسائل و الگوهای تربیتی دینی است.

وی با بیان اینکه نقش خانواده تحول عظیمی در ایجاد انگیزه برای تحولات اجتماعی داشته است، اظهار کرد: اساس تمام تغییرات موجود از لحاظ فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی ریشه در خانواده دارد.

رضایی علت آسیب در خانواده ها را درآمیختگی الگوی اسلامی با الگوهای غربی اعلام و نقش تاثیرگذار این الگوها و تفاوت الگوهای تربیتی در خانواده را اجزای مهم و قابل توجه در عدم موفقیت خانواده‌ها ذکر کرد.

این مسئول با اشاره به تصمیم‌گیری درست در قبل از ازدواج بر انتخاب درست زوجین، مشاوره‌های قبل از ازدواج و آموزش مهارت‌های زندگی تاکید کرد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز اظهار داشت: اولین تاثیرات محیطی که فرد دریافت می کند از محیط خانواده بوده و تاثیرگذاری و تاثیرپذیری از همین محیط می‌باشد.

رویا احمدیان افزود: خانواده به عنوان رکن اصلی و نخستین کانونی که فرد در آن قرار می‌گیرد دارای اهمیت بوده و خانواده پایه‌گذار بخش مهمی از سرنوشت فرد در جامعه است.

وی بیان کرد: پدر و مادر به عنوان دو بال مهم در پرورش اعضای خانواده تاثیر دارند و شخصیت والدین‌، سلامت روحی، روانی و اجتماعی خانواده‌، نحوه تربیت و شیوه‌های تربیت فرزندان، روابط اجتماعی درون خانواده جز عوامل مهمی هستند که در سلامت خانواده‌ها نقش دارند.

احمدیان اضافه کرد‌: پایه‌های استوار اینگونه خانواده‌ها در جامعه مصون از هرگونه آسیب‌های اجتماعی بوده و سلامت جامعه به سلامت آنها وابسته است.

وی به تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه این همایش اشاره کرد و افزود: از 62 مقاله ارسالی در مرحله اول 23 مقاله انتخاب شد و براساس فرم ارزیابی و نظر اساتید پنج مقاله نهایی انتخاب شده است.

این مسئول هدف کلی از برگزاری همایش بررسی راهکارهای تحکیم بنیان خانواده را، تحکیم بنیان خانواده‌های استان و ارائه راهکارها برای عملیاتی و بومی نمودن اعلام کرد.

همایش بررسی راهکارهای تحکیم بنیان خانواده در پنج محور نقش عوامل فردی موثر در تحکیم بنیان خانواده ، نقش عوامل خانوادگی موثر در تحکیم بنیان خانواده ،نقش عوامل اجتماعی موثر در تحکیم بنیان خانواده ، نقش عوامل فرهنگی و دینی موثر در تحکیم بنیان خانواده و نقش عوامل آموزشی و مشاوره موثر در تحکیم بنیان خانواده در استان اردبیل برگزار شد.

انتهای پیام/‌صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول