اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تلف شدن 30 هزار قطعه ماهی در گرمی و پراکنده شدن بوی تعفن آن در منطقه

خبرگزاری فارس: ‌به دنبال تلف شدن 30 هزار قطعه بچه ماهی در دریاچه گیلارلوی گرمی بوی تعفن لاشه‌های ماهی مردم منطقه را به شدت آزار می‌دهد.

تلف شدن 30 هزار قطعه ماهی در گرمی و پراکنده شدن بوی تعفن آن در منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ‌‌عصر امروز در جلسه متولیان حوزه زیست جانوری در محیط زیست اردبیل اظهار داشت: با توجه به کاهش جمعیت پرندگانی همچون قرقاول، کبک دری، اردک سر سفید و پرندگان شکاری و همچنین پستاندارانی چون میش، آهو و مارال باید از شکار این حیوانات پرهیز شده و در صیانت از زیست آنها اقدام لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: تردد غیرضروری در مناطق، تیراندازی غیرمجاز، ایجاد آلودگی صوتی، تخریب پوشش گیاهی در زیستگاه می‌تواند جمعیت پرندگان و وحوش و زاد و ولد حیات آنها را به شدت تحت تأثیر منفی قرار دهد.

حمیدی خاطر نشان کرد: گشت‌های ویژه یگان حفاظت در مناطق حساس و زادآوری مستقر شده و به شدت با عوامل شکار غیرمجاز برخورد می‌کند که ضرورت دارد دوستداران حیات وحش و محیط زیست هرگونه تخلفی را به مأموران یگان حفاظت این حوزه و پاسگاه‌های محیط‌بانی استان اطلاع دهند.

این مسئول مردم را به پرهیز از ایجاد مزاحمت به زادآوری حیات وحش برحذر داشت و اضافه کرد: ما به شدت با عوامل تخریب زیست‌محیطی و شکار برخورد می‌کنیم.

وی همچنین به آغاز فصل تخم‌ریزی و زادآوری پرندگان و پستانداران وحشی اشاره کرد و ادامه داد: حفاظت بیشتر از مناطق تحت مدیریت محیط زیست اردبیل در این زمینه آغاز شده است.

به گزارش فارس، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: با توجه به این‌که تا آخر خردادماه زمان حساس تخم‌گذاری و زادآوری است، شایسته است جلوی هرگونه استرس‌های محیطی که می‌تواند تأثیر شدیدی در زادآوری حیات وحش داشته باشد، گرفته شود.

حمیدی در ادامه سخنان خود گفت: با توجه به گسترش اراضی تحت مدیریت حفاظت محیط زیست جز همراهی مردم نمی‌توانیم به اهدافمان دست یابیم که در این زمینه ضرورت دارد مردم کمک و یاری خود را از ما دریغ نکنند.

انباشت 30 هزار قطعه ماهی تلف شده و پراکنده شدن بوی تعفن آن در منطقه

‌به دنبال تلف شدن 30 هزار قطعه بچه ماهی در دریاچه گیلارلوی گرمی بوی تعفن لاشه‌های ماهی مردم منطقه را به شدت آزار می‌دهد.

مسئول محیط زیست گرمی با هشدار به مسئولان در جمع‌آوری این لاشه‌ها افزود: اخطار لازم به مجری طرح پرورش ماهی دریاچه گیلارلو داده شده است تا نسبت به جمع‌آوری این لاشه‌ها اقدام کنند.

رامین جمشیدی تصریح کرد: اگر چنین کاری اتفاق نیفتد براساس قانون مجازات اسلامی به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی شکایت خود را به مراجع قضایی می‌بریم.

وی خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود در روزهای آینده این امر اتفاق بیفتد و ما در مورد علت این تلف شدن‌ها براساس تشخیص شبکه دامپزشکی منتظر پاسخی نهایی هستیم.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول