اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

جوانان 77 درصد معتکفین کردستان را تشکیل می‌دهند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به حضور گسترده جوانان در مراسم اعتکاف گفت: جوانان 77 درصد شرکت‌کنندگان مراسم اعتکاف در این استان را تشکیل می‌دهند.

جوانان 77 درصد معتکفین کردستان را تشکیل می‌دهند

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به تاثیر معنوی اعتکاف به عنوان سنت محمدی بر قلب و دل جوانان اظهار کرد: اکنون به برکت انقلاب اسلامی ایران جوانان به سمت معنویت و نیایش روی آورده‌اند و مسئولان وظیفه دارند زمینه را برای حضور گسترده آنان در این مراسم معنوی فراهم کنند.

وی با اشاره به شرکت ‌هزار و 934 نفر معتکف در مراسم اعتکاف سال 1390 گفت: سال گذشته 75 درصد شرکت‌کنندگان را بانوان و 48 درصد را طلاب، دانشجویان و دانش‌آموزان تشکیل دادند‌.

وی اضافه کرد: در سال گذشته 13 مسجد استان پذیرای برگزاری مراسم اعتکاف بود و امسال نیز کار ثبت‌نام از معتکفین در سطح استان آغاز شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان یادآورشد: ثبت‌نام از معتکفین از 31 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا یازدهم خردادماه جاری ادامه دارد.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری بیان کرد: هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی، تشکل‌های دینی و ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان آماده ثبت‌نام از معتکفین هستند.

برنامه‌ریزی برای توسعه کمی و کیفی اعتکاف در کردستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان همچنین از برنامه‌ریزی برای توسعه کمی و کیفی مراسم اعتکاف در این استان خبر داد و با ارائه گزارشی از مراسم اعتکاف کردستان در سال گذشته، گفت: استقبال بسیار خوبی از اعتکاف در سطح استان وجود دارد و توسعه آن نیازمند تامین اعتبارات لازم است.

وی با اشاره به استقبال جوانان افزود: مقام معظم رهبری از اعتکاف به‌عنوان کوچ معنوی جوانان یاد کرده‌اند و باید زمینه را برای تعمیق و توسعه اعتکاف و حضور بیشتر جوانان در این مراسم معنوی آماده کرد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول