اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک پژوهشگر عرصه نقاشی:

سطح آموزش دانشگاه‎های هنر کشور پایین آمده است

خبرگزاری فارس: هنرمند و پژوهشگر عرصه نقاشی گفت: در عرصه آموزش هنر افرادی تازه کار پا به عرصه هنر گذاشته‌اند که تجربه لازم برای آموزش ندارند، به همین دلیل سطح آموزش دانشگاه‎های هنر کشور، پایین کشیده شده است.

سطح آموزش دانشگاه‎های هنر کشور پایین آمده است

آیدین افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در سال‌های اخیر به دلیل در حاشیه قرار گرفتن هنرمندان شهرستانی و مرکزیت هنر در پایتخت متمرکز شده است، به گونه‌ای که فاصله و شکاف بزرگی بین هنرمندان شهرستانی و هنرمندان در پایتخت به وجود آمده است.

وی افزود: مسئولان هنری کشور باید به فکر سهمی برای یادگیری هنرمندان شهرستانی و تربیت آنها هم راستای هنرمندان پایتخت باشند.

هنرمند عرصه نگارگری در ادامه به عواملی که هنر متعالی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، اشاره کرد و گفت: تکرار عامل مخرب در آثار هنرمندان است که هنر را به زوال می‎کشاند، در حال حاضر برخی از هنرمندان تازه کار آثار هنرمندان خارجی را تقلید می‎کنند و در گالری‎های خود به نمایش می‎گذارند، که این امر رسالت هنرمندان را در خطر می‌اندازد.

وی در ادامه گفت: هنرمندان کشورمان در آثار خود دچار تکرار شده‌اند، که این امر باید از سوی کسانی که از نحوه آموزش هنر آگاهی دارند حل شود زیرا اگر هنر راه نادرستی پیش گیرد موقعیت فرهنگی و هنری کشور ضعیف می‌شود.

افشاری با بیان اینکه، هنرمند ایرانی باید موقعیت تجربه را داشته باشد و به هنر بیندیشد تصریح کرد: 

به گزارش فارس، در سال‎های اخیر اساتید پیشکسوت هنر در کشور ما کنار گذاشته شده‎اند و افرادی تازه کار به عرصه هنر گذاشته‌اند که آن اطلاعات و تجربه لازم را برای آموزش ندارند، و این امر منجر به پایین کشیده شدن سطح هنری دانشگاه‎های هنر کشور شده است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول