اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان:

ارتقاء کیفیت مهمترین رکن استاندارد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان گفت: اگر بخواهیم بهره‎وری را افزایش دهیم باید به استانداردها متوسل شده که ارتقاء کیفیت از مهمترین ارکان استاندارد است.

ارتقاء کیفیت مهمترین رکن استاندارد است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان منصور قلیچ‎لی در همایش استاندارد، ارتقاء کیفیت و بهره‎وری در تولید ملی که ظهر امروز توسط اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان در سالن شرکت گاز استان گلستان برگزار شد اظهار داشت: اگر می‌خواهیم به اصلاح الگوی مصرف در جامعه برسیم به استانداردها نیازمندیم.

وی با اشاره به اینکه 30 اردیبهشت به عنوان روز اندازه‎شناسی نامگذاری شده است بیان کرد: اندازه‎گیری به معنای خطای کمتر و خطای کمتر نیز یعنی جلوگیری از حوادث در بخش‎های ایمنی و سلامتی.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان اذعان کرد: یکم خرداد ماه به عنوان روز بهره‎وری و بهینه‎سازی مصرف یاد شده لذا توجه به این مقوله‎ها ما را بر آن داشت تا در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی این همایش را در گلستان برای نخستین بار به میزبانی بنشینیم.

قلیچ‎لی بیان داشت: این همایش با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، شرکت شهرک‎های صنعتی استان، شرکت گاز گلستان، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان و خانه صنعت و معدن استان گلستان صورت گرفته است.

وی از استاندارد به عنوان نظم، قاعده و قانون یاد کرد و متذکر شد: مقرراتی که تسهیل ارتباطات بین کشورها، افزایش رونق اقتصادی، جلوگیری از ضایعات و ارتقاء کیفیت را سبب شود به نوعی استانداردسازی است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان با بیان اینکه در سال تولید ملی رونق اقتصادی همچنین اشتغال را خواهیم داشت یادآور شد: اگر اشتغال داشته باشیم یقینا امنیت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... را خواهیم داشت.

قلیچ‎لی با تاکید بر اینکه حمایت از تولیدات داخلی بدون مشارکت مردم امکان‎پذیر نخواهد بود تصریح کرد: مردم در خرید کالایی که انتخاب می‎کنند به کیفیت کالا و قیمت مناسب آن توجه می‎کنند بنابراین در صورتی مردم به اجناس داخلی راغب خواهند شد که کالاها از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

وی بیان داشت: اگر در جامعه فرهنگ‎سازی و شعار استفاده از تولیدات داخلی داده شود اما نتوان اعتماد مردم را به کیفیت جلب کرد، قطعا فرهنگ‎سازی میسر واقع نمی‌شود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول