اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست مسئولان روستاهای بردخون با منتخب مردم مطرح شد

نبود فضای فرهنگی و ورزشی در روستاهای بردخون

خبرگزاری فارس: شماری از رؤسای شوراهای روستایی و دهیاران روستاهای بردخون در نشست با منتخب مردم در مجلس نهم نبود فضای فرهنگی و ورزشی را از مهم‌ترین مشکلات روستاهای بردخون عنوان کردند.

نبود فضای فرهنگی و ورزشی در روستاهای بردخون

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر دهیار روستای شهنیاء صبح امروز در این نشست اظهار داشت: ایجاد دهیاری‌ها در روستاها موجب انتظارات زیاد در میان مردم و مسئولان شده ولی امکانات چندانی ندارند.

غلامرضا شهنیایی افزود: روستاها نیازمند فضای تفریحی و ورزشی و آموزشی هستند در حالی که زمین ورزشی روستا 9 سال پیش احداث شده و به دلیل بی‌توجهی در حال تخریب است که به اعتبار برای تکمیل و اتمام نیاز داریم.

وی اضافه کرد: این روستا 2 هزار و 200 نفر جمعیت دارد که دارای دو باشگاه ورزشی و دو دسته والیبال است ولی هیچ سالن ورزشی در روستا نداریم.

دهیار روستای شهنیا اضافه کرد: مردم برای رفت و آمد به مرکز شهرستان و استان وسیله نقلیه نیاز دارند و موضوع دیگر اینکه طرح هادی در سال 82 آغاز شده و تاکنون کار آن پایان نیافته است که نیاز به توجه و پیگیری بیشتری دارد.

دهیار روستای آبکش نیز با ابراز نگرانی از مهاجرت مردم از روستاها گفت: به دلیل بی‌توجهی به خواسته‌های مردم، آنها به مرور از روستاها به سمت شهر می‌روند.

علی بحرانی افزود: هیچ اعتبار ورزشی و فرهنگی نداریم و فضای تفریحی و زمین ورزشی در روستا نیست و این امر موجب می‌شود جوانان به سمت اعتیاد بروند.

وی ادامه داد: 90 درصد مردم شغل کشاورزی دارند ولی به علم کشاورزی مجهز نیستند پس با ایجاد هنرستان کشاورزی شبانه‌روزی که زمین مورد نیاز آن آماده است، می‌توان تحول عظیمی در کشاورزی منطقه به وجود آورد.

عبدالرسول حسینی رئیس شورای اسلامی وحدت‌آباد نیز گفت: این روستا در سال 65 ایجاد شد ولی تاکنون هیچ خانه‌ای سند مالکیت ندارد و از فضای ورزشی و فرهنگی بی‌بهره است و می‌توان درختان کنار در اطراف روستا را به فضای گردشگری تبدیل کرد.

عضو شورای اسلامی روستای مغدان نیز گفت: کشاورزی منطقه در خطر است و کمبود آب به شدت کشاورزی را تهدید می‌کند که می‌توان با احداث سد به میزان ذخیره آب افزود و موضوع مهم دیگر آفات موجود در کشاورزی منطقه است که بسیار خطرناک و تهدید کننده است.

وی همچنین از کمبود فضای ورزشی و تفریحی و فرهنگی در روستا گله کرد و خواستار ارتباط مسئولان به‌ ویژه نماینده مجلس با مردم شد.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول