اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده قصه‌های مجید

هنری که در خدمت مردم باشد شریف و دوست داشتنی است

خبرگزاری فارس: نویسنده قصه‌های مجید گفت: هر هنری اگر در خدمت مردم باشد هنری شریف و دوست داشتنی است.

هنری که در خدمت مردم باشد شریف و دوست داشتنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، هوشنگ مرادی‌کرمانی صبح امروز در جمع هنرمندان گناباد در تالار اندیشه دانشگاه آزاد گناباد گفت: نوشتن و هنر زمان خاصی ندارد، هنر یاد دادنی نیست و هیچ هنرمند و هیچ شاعر و نویسنده و نقاشی را در جهان نمی‌توان پیدا کرد که بتواند کار خود را به دیگری یاد دهد.

نویسنده قصه‌های مجید ادامه داد: هر اثر و هنر والایی مثل اثرات شاعرانی برگزیده هم‌چون حافظ و سعدی به طور قطع یک بار در جهان به وجود آمدند.

وی گفت: ریشه و اساس هر کاری به‌ ویژه هنر لذت بردنی است و زمانی دیگران از اثر شما لذت می‌برند که اول خودتان از آن لذت ببرید.

نویسنده قصه‌های مجید گفت: برای نوشتن هیچ ‌وقت به سراغ موضوعی که به آن مسلط نیستید نروید و اگر خواستید در ارتباط با حرفه‌ای بنویسید به سراغ افرادی که در این حرفه مشغول به کار هستند بروید.

وی ادامه داد: با این کار می‌توانید از نزدیک کار را ببینید و یاد بگیرید چرا که من برای نوشتن داستان بچه‌های قالی‌باف‌خانه اول قالی‌بافی را یاد گرفتم.

مرادی بیان داشت: هر اثر هنری مثل هسته خرما است که پس از کاشت به تدریج تبدیل به یک درخت می‌شود و میوه می‌دهد و هسته مرکزی یک داستان هم در ذهن من کاشته می‌شود و مدت‌ها با آن زندگی می‌کنم و در وجود من کم کم رشد می‌کند به طوری که بارها و بارها در ذهنم می‌نویسم تا اینکه من جزئی از آن می‌شوم.

وی گفت: یک نوشته قبل از هر چیزی باید لذت‌بخش باشد و بعد از نوشتن باید به تجزیه و تحلیل آن پرداخت.

نویسنده قصه‌های مجید در ادامه خاطرنشان کرد: آثار افرادی موفق است که از زندگی و گرفتاری‌های مردم بنویسند و هر اثر هنری در یک چارچوب زمان، مکان و موقعیت به وجود می‌آید که هنگام نوشتن باید به این چارچوب توجه شود.

مرادی افزود: زمانی که خود را وادار به نوشتن کنید، آن وقت است که نویسنده می‌شوید و می‌توانید یک کار درجه یک تولید کنید.

وی در مورد برگزاری کلاس انشاء در مدارس گفت: امروز برگزاری چنین کلاس‌هایی در مدارس کم‌رنگ شده است و می‌توان گفت نوشتن انشاء محو شده است که علت این امر می‌تواند وجود دستگاه‌های الکترونیکی باشد.

مرادی تصریح کرد: موضوعات معمولاً تکراری هستند و افراد زیادی ممکن است در مورد یک موضوع داستان نوشته باشند ولی آنچه که اهمیت دارد این است که زمانی یک موضوع جدید می‌شود که موقعیت ویژه‌ای پیدا کند.

نویسنده قصه‌های مجید افزود: هر موضوعی را با توجه به مخاطب و نحوه ارائه آن می‌توان در یک ظرف جدید ریخت و آن وقت است که اثر والایی تولید می‌شود بنابراین داستان‌نویسی نه با نویسنده شروع می‌شود و نه با نویسنده به پایان می‌رسد.

وی ضمن اشاره به عوامل موفقیت در نویسندگی گفت: کتاب خواندن، مطالعه آثار دیگران، تازه کردن سبک خود با سبک‌های نویسندگان تازه و نوشتن از جمله مهم‌ترین عوامل پیشرفت در نویسندگی است.

مردای‌کرمانی گفت: آدمی زمانی که تخیل داشته و علاقه داشته باشد می‌تواند آن را از طریق نوشتن به دیگران منتقل کند و آن زمان است که به عنوان نویسنده معرفی می‌شود.

وی در ارتباط با قصه‌های مجید گفت: من آن داستان را براساس شخصیتم نوشتم و شخصیت مجید خودم بودم و این قصه در ترکیه در سه جلد کتاب با عناوین مجید در خانه، مجید در راه مدرسه، مجید در راه نویسندگی تالیف شد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول