اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدمات قم خواستار شد

کارشناسی میزان سودآور بودن فعالیت‌های صنفی، واگذار شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدمات قم گفت: مشاغلی که حدود صنفی ندارند به منظور تشخیص بحث درآمدزایی و سوددهی نیازمند بررسی‌های کارشناسانه هستند ولی قانون اجازه چنین کاری را به ما نمی‌دهد.

کارشناسی میزان سودآور بودن فعالیت‌های صنفی، واگذار شود

غلامرضا تفتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: ضوابط صدور پروانه برای تمام مشاغل ضوابطی عام و خاص است که ضوابط عام شامل ارائه اسناد و مدارکی مانند اجاره نامه، مدارک هویتی و تائیدیه‌های بهداشتی است.

وی ادامه داد: ضوابط خاص متراژ و پارامترهایی است که باید رعایت شود و هر شغلی از نظر مساحت فضای کسبی یک پارامترهایی را رعایت می‌کند که با تأیید کمیسیون نظارت به تمام اتحادیه‌ها ابلاغ می‌شود.

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدمات قم با اشاره به برقراری حدود صنفی در برخی مشاغل عنوان داشت: حدود صنفی در برخی مشاغل به معنای فاصله قانونی یک واحد صنفی نسبت به یک واحد صنفی است.

تفتی گفت: این امر در برخی اماکن استثنا است و مراکزی مانند پاساژها، بازار و مکان‌هایی که محل تجمع صنوف خاص است، بورس تلقی شده و مشمول حدود صنفی نمی‌شود.

وی عنوان داشت: برای صدور پروانه در مشاغلی که حدود صنفی تعیین شده، به طور قطع حدود رعایت می‌شود.

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدمات قم اذعان داشت: صنوفی که حدود ندارند برای استقرار از لحاظ قانونی منعی ندارند و باید متقاضی پروانه کسب کار کارشناسی انجام دهد و بررسی کند که تاسیس واحد صنفی مورد نظر از لحاظ اقتصادی به صرفه است یا خیر.

تفتی خاطر نشان کرد: در صورت درخواست پروانه کسب برای مشاغلی که حدود صنفی ندارند، بر اساس ضوابط اجازه کسب داده می‌شود و بحث اهتمام به هزینه و درآمدزایی به عهده خود متصدی است و باید بررسی شود که راه‌اندازی این واحد صنفی چه میزان سوددهی دارد.

وی بیان داشت: به تازگی طرحی مطرح شده که اگر فردی درخواست پروانه دهد، نیاز به ارائه طرح توجیهی دارد اما قانون‌گذار این حق را به ما نمی‌دهد.

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدمات قم اضافه کرد: اگر این امر تبدیل به قانون شود با درخواست صدور پروانه بررسی‌های لازم در منطقه مورد نظر صورت می‌گیرد تا واحدهای صنفی در منطقه‌ای که ظرفیت لازم را ندارد، راه‌اندازی نشوند.

تفتی بیان داشت: در غیر این صورت ممکن است به دلیل تأمین هزینه‌‌های روزمره تخلفات صنفی انجام شود که تبعات آن متوجه مردم خواهد شد.

وی تصریح کرد: در برخی کشورها این عمل صورت می‌گیرد و فرد زمانی که تقاضای پروانه می‌دهد، یک گروه از کارشناسان اقتصادی بررسی‌های لازم را انجام داده و اعلام می‌دارند که در این مکان درآمد صنوف همجوار چه میزان است و صنفی که صدور پروانه را درخواست داده است، درآمدزایی خواهد داشت یا نه.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول