اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قهرمانی امسال سپاهان

‌غیرت‌ها به جای قیمت‌ها افزایش یافت

خبرگزاری فارس: معاون ورزشی سازمان فرهنگی تفریحی استان اصفهان گفت: ‌قهرمانی امسال سپاهان در راستای افزایش غیرت‌ بچه‌های سپاهان به جای قیمت‌ها بود.

‌غیرت‌ها به جای قیمت‌ها افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا مهنام ظهر امروز در دیدار مطبوعاتی خود در جمع رسانه‌های خبری اصفهان با بیان اینکه ما با جذب بازیکن به کمک پول مخالف نیستیم، تصریح کرد: تا سال گذشته ده سال پرچم افتخار ورزش بر دوش اصفهان بود، اما به طور نامحسوس یک پرچم ضد افتخار نیز بر دوش اصفهانی‌ها قرار گرفت و آن اینکه اصفهان سردمدار گران شدن بازیکنان، مربیان و ایجاد وضعیت موجود است.

وی ادامه داد: باشگاه‌هایی مانند شموشک و استقلال اهواز که نتوانستند از این روند برای جذب بازیکنان و مربیان استفاده کنند از قافله عقب ماندند و به دسته‌های پایین‌تر لیگ فوتبال سقوط کردند.

معاون ورزشی سازمان فرهنگی تفریحی استان اصفهان با اشاره به مشکلات پیش آمده برای باشگاه سپاهان بیان داشت: در زمان مدیریت رجایی (مدیریت قبلی باشگاه سپاهان) به علت مشکلات زیاد این باشگاه قرار شد سپاهان با همین تشکیلات و با اختصاص 18 میلیارد به باشگاه فولاد ماهان واگذار شود و تمام کارهای مربوط به این موضوع انجام شده و تنها توافق‌نامه نهایی باقی مانده بود.

وی ادامه داد: پیش از جلسه نهایی من به استاندار گفتم که این باشگاه متعلق به کسی به جز مردم نیست و با توجه به اینکه تصمیمات مشابه در باشگاه‌های مختلف به نتیجه نرسیده است بهتر است از این موضوع صرف‌نظر شود.

مهنام افزود: مشکلات مالی همیشه بر سر راه باشگاه‌های مختلف از جمله سپاهان وجود داشته است، بنابراین استاندار اصفهان با ایستادگی فراوان اجازه نداد موضوع انتقال باشگاه سپاهان عملی شود.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات متعدد از جمله جدایی بازیکنان خوب سپاهان از این تیم و وضعیت بحرانی باشگاه سپاهان در مقطعی از زمان گزینه‌های مختلفی مانند علیرضا رحیمی برای مدیریت باشگاه مطرح شد که استاندار اصفهان با پافشاری توانست وی را تثبیت کند. 

معاون ورزشی سازمان فرهنگی تفریحی استان اصفهان اضافه کرد: با تشکیل جلسه‌ای با سمیعی‌نژاد مدیرعامل فولاد مبارکه این موضع مطرح شد که بدهکاری‌ها و مشکلات این باشگاه ارتباطی با بازیکنان و مردم ندارد لازم است به صورت گروهی رفع شود.

وی با بیان اینکه مشکلات سپاهان حادتر از ذوب‌آهن بود، گفت: بدین ترتیب با علاقه قلبی مدیرعامل جدید سپاهان به ورزش وی با اقتدار حرکت‌هایی را برای رفع مشکلات مالی آغاز کرد بدون اینکه آنها را به رسانه‌ها و بازیکنان انتقال دهد.

مهنام اضافه کرد: در نهایت مربی خوب سپاهان این موفقیت‌ها را تکمیل کرد و سپاهان بار دیگر در مسیر قهرمانی افتاد.

*‌غیرت‌ها به جای قیمت‌ها افزایش یافت

وی تصریح کرد: ارزش قهرمانی امسال با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست، چرا که سپاهان هم‌تراز و یا حتی کم‌تر از باشگاه‌های دیگر هزینه کرد و با قهرمانی خود نشان داد غیرت‌ها به جای قیمت‌ها افزایش یافته است.

معاون ورزشی سازمان فرهنگی تفریحی استان اصفهان با بیان اینکه تیم فوتبال ذوب‌آهن نیز مشکلاتی همانند فولاد مبارکه داشت، اظهار داشت: مدیران کلان ذوب‌آهن نظارت درستی بر آن نداشتند و این موضوع بر عملکرد باشگاه تأثیر گذاشته است.

وی افزود: آنها نتوانستند مشکلات مالی باشگاه را رفع کنند و برخی قوانین جدید ورزشی را دلیل این موضوع ذکر کرده‌اند که این موضع پذیرفته نیست چرا که این قوانین در باشگاه‌های دیگر نیز اعمال می‌شود.

مهنام تاکید کرد: تیم ذوب‌آهن برای قهرمانی آسیا بسته شده بود، اما مدیریت کلان ذوب‌آهن درباره باشگاه ضعیف عمل کرد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های سرسام‌آور باشگاه ذوب‌آهن قابل قیاس با دیگر باشگاه‌ها نیست، گفت: 40 درصد از قراردادهای تیم فوتبال ذوب‌آهن برابر کل بودجه نفت تهران و صبا باتری است.

مشاور استاندار اصفهان وی ادامه داد: گر چه ذوب‌آهن با مشکلاتی رو به رو بوده است اما این نکته را نیز نباید از نظر دور نگه داریم که ذوب‌آهن نیز دغدغه قهرمانی نداشت.

وی تاکید کرد: مسئله دیگر اینکه این باشگاه در ارتباط با مسائل خود هیچ گونه هماهنگی با استاندار اصفهان ندارد.

*‌تیم پیروزی در حال خریدن بازیکنان باشگاه‌های مختلف است

مهنام با بیان اینکه باشگاه پیروزی در حال خریدن برخی بازیکنان سپاهان با مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون تومان است، تصریح کرد: این پرچم ضد افتخار را از این به بعد رویانیان بر دوش دارد و تمام باشگاه‌ها را متزلزل می‌کند، اما این افتخار نیست چرا که آسیب‌های آن گردن تمام باشگاه‌های کشور را می‌گیرد.

وی اضافه کرد: فدراسیون فوتبال باید بر قراردادها کنترل شدیدی داشته و اجازه ندهند باشگاه‌ها به همین راحتی از هم بپاشند، چرا که این موضوع از لحاظ ورزشی حرکتی ناجوانمردانه است.

معاون ورزشی سازمان فرهنگی تفریحی استان اصفهان تصریح کرد: زمانی که محمد عباسی به عنوان وزیر ورزش کشور انتخاب شد، مشکلات ورزشی استان اصفهان به وی گزارش شد.

وی افزود: انتظار داشتیم با توجه استعدادهای بالقوه ورزشی اصفهان در زمینه‌های گوناگون این مسایل تا حدی رفع شود، اما وی تنها در حد نیم ساعت بدون خبر قبلی به اصفهان سفر کردند.

معاون ورزشی سازمان فرهنگی تفریحی استان اصفهان تاکید کرد: انتظار داریم با توجه به پی‌گیری‌های استاندار اصفهان درباره ورزش اصفهان وزیر کشور در روند فعالیتش بر مسائل ورزشی این استان عنایت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ی10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول