اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم در دیدار بعلبک لبنان عنوان کرد

به تفاهمنامه‌ها پایبندیم/ارائه 350 خدمت از سوی شهرداری قم

خبرگزاری فارس: شهردار کلانشهر قم با اشاره به پایبندی شهرداری قم به تفاهم نامه با شهرداری بعلبک لبنان، از ارائه 350 خدمت از سوی شهرداری قم به شهروندان قمی خبر داد.

به تفاهمنامه‌ها پایبندیم/ارائه 350 خدمت از سوی شهرداری قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری در دیدار شهردار بعلبک لبنان گفت: هدف از این دیدار تبادل تجربه و استفاده از ظرفیت‌های طرفین بوده  و در خصوص انعقاد قرارداد همکاری با شهرداری بعلبک آمادگی کامل داریم.

شهردار قم افزود: قم یک شهر فراملی است و به‌دلیل وجود بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر قم، سکونت حضرت امام خمینی (ره) در این شهر در دوران پیش از انقلاب و وجود مسجد مقدس جمکران جایگاه خاصی به این شهر بخشیده است.

وی ضمن اشاره به وجود بزرگترین حوزه علمیه در شهر قم اظهار داشت: این حوزه در دنیا از نظر علمی و کیفیتی بهترین است و اکثریت مراجع تقلید در شهر قم ساکن هستند که اهمیت این شهر را چند برابر می‌کند.

دلبری با بیان اینکه وجود بارگاه مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و حوزه علمیه، شهر قم را تبدیل به یک شهر مهم و بین‌المللی کرده است و از طرفی استان قم راه مواصلاتی و ارتباطی 17 استان کشور است، گفت: همه این موارد و ویژگی‌ها نشان از اهمیت این شهر دارد و این تاکید و اهمیت وظیفه مسئولان و خدمتگزاران مردم را در مدیریت شهری سنگین‌تر می‌کند.

شهردار قم ورود 20 میلیون زائر  به شهر مقدس قم را در طول سال حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: مسئولان امور شهری همواره در خدمت مردم هستند و از شهروندان نیز انتظار داریم تا مسئولان را کمک کنند تا اقدامات به نحو شایسته انجام شده و پروژه‌ها در موعد مقرر به اتمام برسد.

دلبری با اشاره به ارائه 350 نوع خدمت به شهروندان از سوی شهرداری اذعان داشت: شهرداری قم در حال حاضر دارای هشت منطقه شهری است و نزدیک به 3 هزار نفر کارمند در شهرداری مشغول به کار بوده که هر یک با توجه به شرح وظایف‌شان مشغول به خدمات‌رسانی هستند.

وی تصریح کرد: در چند ماهه گذشته برنامه‌ریزی‌های خاصی پیش بینی شد که بحمدالله به مرحله اجرا در آمده است.

شهردار قم ضمن تاکید بر پایبندی به تفاهمنامه‌های صورت گرفته بین طرفین در سال‌های گذشته اضافه کرد: در خصوص تفاهمنامه‌ای که در سال 2010 میلادی بین شهرداری قم و شهرداری بعلبک انجام شده است آمادگی واگذاری زمین را داشته و هم برای مشارکت در ساخت و هم کمک به تجهیز ماشین آلات آمادگی داریم.

وی بیان داشت: برای اینکه شهر بعلبک و قم را به سمت رشد و رونق سوق دهیم بهترین کار این است تبادل زائر از قم به بعلبک و بالعکس را به عنوان یک تور زیارتی تعریف کنیم.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول